بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان گوشت مرغ باید تیم‌های کارشناسی هزینه تولید را آنالیز و سود تولیدکنندگان را نیز مشخص کنند. مرغ باید با قیمت اصولی و کارشناسی در بازار عرضه شود.
کد خبر : ۱۹۲۷۴۵

به گزارش بورس نیوز، علی اکبری درباره کاهش قیمت مرغ و اعتراض پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی نسبت به این مساله اظهار کرد: قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران افزایش پیدا کرده که بخشی از این افزایش قیمت باتوجه به وارداتی بودن این نهاده‌ها به واسطه طولانی شدن فرآیند انتقال ارز است.

وی افزود: فرآیند طولانی انتقال ارز به منظور واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در برخی موارد تا 15 درصد هزینه تولید را افزایش می‌دهد. افزایش هزینه تولید سبب می‌‍شود تا حاشیه سود پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کاهش و گاهی اوقات نیز متضرر شوند.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر افزایش هزینه واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران، دستمزد نیروی کار نیز افزایش یافته است. در شرایط فعلی مرغ با قیمت حدودی 8 هزار تا 8 هزار و 500 تومان از مرغداران خریداری شده که مطمئنا قیمت عادلانه‌ای نبوده و برای بسیاری از پرورش‌دهندگان امکان ادامه تولید وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان گوشت مرغ باید تیم‌های کارشناسی هزینه تولید را آنالیز و سود تولیدکنندگان را نیز مشخص کنند. مرغ باید با قیمت اصولی و کارشناسی در بازار عرضه شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

میزان و ظرفیت تولید گوشت مرغ بیش از نیاز داخل است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس مطرح کرد:

جبران هزینه‌های تولید مرغداران با افزایش قیمت مرغ

لازمه کنترل وضعیت قیمت‌ها در بازار؛

قیمت مرغ چگونه تعدیل می‌شود

ارسال نظر