بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نظارت بر ارز 4200 تومانی مانع از رانت خواری می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید سازمان بازرسی، وزارتخانه‌ها و حتی مجلس به صورت قوی بر این مساله نظارت کنند تا مانع رانت‌خواری در مسیر توزیع ارز و تامین کالای اساسی شوند.
کد خبر : ۱۹۲۷۸۶

به گزارش بورس نیوز، محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره سیاست ارزی 4 هزار و 200 تومانی، اظهار کرد: ایرادی که به سیاست ارزی 4 هزار و 200 تومانی وارد می‌شود، این است که سیستم‌های مختلف دولت به یکدیگر متصل نیستند و اطلاعات در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: به طور مثال شاهد بودیم که وزارت صنایع و معادن مجوز واردات کاغذ با ارز 4 هزار و 200 تومانی صادر کرده، اما وزارت ارشاد از این مجوز، نحوه توزیع کاغذ اطلاع نداشت و همین مساله باعث به وجود آمدن رانت و مشکلات در کشور شده است.

نماینده مردم فسا در خانه ملت بیان کرد: برای ادامه سیاست ارزی 4 هزار و 200 تومانی هر تصمیمی گرفته می‌شود باید به این موضوع توجه شود که به دلیل شرایط ویژه اقتصادی باید همه قوا و سازمان ها پای کار بیایند و نظارت از گذشته قوی‌تر شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: باید سازمان بازرسی، وزارتخانه‌ها و حتی مجلس به صورت قوی بر این مساله نظارت کنند تا مانع رانت‌خواری در مسیر توزیع ارز و تامین کالای اساسی شوند.

جمالی نوبندگانی گفت: اقتصادانان به ارز 4200 تومانی معتقد نیستند و به نظر نمی‌رسد این سیاست بتواند پایدار بماند، رئیس‌جمهور پیش از این نیز اعلام کرده بود که موافق این سیاست نبوده اما تابع نظر اکثریت بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر