بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
«شسینا» از جمله شرکت‎هایی بود که در دو سال اخیر نتوانست کام سهامداران خود را شیرین کند و درگیر زیان بود اما؛ انتظار می‎رود در مجمع سالانه پیش‎رو، بخشی از گذشته جبران شود.
کد خبر : ۱۹۲۷۹۵

به گزارش واحد سنجش و راه حلهای رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «صنایع شیمیایی سینا» در سومین روز تیر ماه به مصاف مجمع عمومیعادی سالیانه میرود.

قابل توجه سهامداران «شسینا» / تشنگی سهامداران این شرکت رفع می‎شود

این شرکت در سال 97 توانست با افزایش 133 درصدی، به 622 میلیارد ريال درآمدهای عملیاتی دست یابد. از آن جا که مقدار فروش محصولات اندکی نسبت به سال 96 افت کرده، رشد نرخ فروش محصولات عامل اصلی افزایش درآمدها بوده است.

در نهایت، توانست برخلاف سال 96 به سوددهی برسد و 106 میلیارد ريال سود خالص شناسایی کند که تحقق این رقم بی سابقه است. در سالهای پیش از آن، روی یک خط مشخص در حال حرکت بود و نوسان چندانی در امر سودسازی نداشت؛ اما در سال 97 به یک‎باره جهش بلندی را به معرض نمایش گذاشت.

قابل توجه سهامداران «شسینا» / تشنگی سهامداران این شرکت رفع می‎شود

اما آن چه که برای سهامداران در وهله کنونی اهمیت دارد، میزان سود تقسیمیدر مجمع روز دوشنبه هفته آینده است.

نگاه به روند تقسیم سود در مجامع سالهای گذشته بیانگر این است که «شسینا» اغلب درصد قابل توجهی از سود تحقق یافته را به صورت نقدی پرداخت میکند. در سالهای 95 و 96 به سبب این که شرکت دچار زیان انباشته شده بود، سودی بین سهامداران تقسیم نگردید.

از همین رو، انتظار میرود در مجمع پیش‎رو، کاستیهای دو سال گذشته جبران و سود مناسبی روانه جیب سهامداران شود. بنابراین، بر اساس روند سالهای پیش از آن، انتظار میرود از 3439 ريال سود هر سهم محقق شده در سال 97، مبلغی در حدود 3000 ريال بین سهامداران به عنوان سود نقدی تقسیم شود.

قابل توجه سهامداران «شسینا» / تشنگی سهامداران این شرکت رفع می‎شود
اشتراک گذاری :
ارسال نظر