بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
جمع درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد بیش از ۷۰درصدی نسبت به سال۹۶ به بیش از ۹۵هزار و ۸۴۰میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۹۲۸۰۴

ارشد 109 درصدی سود خالص «کگل» در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی شده منتهی به پایان اسفند ماه۹۷، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در سال گذشته با رشد ۱۰۹درصدی سودآوری مواجه و موفق به سود خالص ۴۳هزار و ۷۸۹میلیارد ریالی شد.

جمع درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد بیش از ۷۰درصدی نسبت به سال۹۶ به بیش از ۹۵هزار و ۸۴۰میلیارد ریال رسیده است.

محصول اصلی شرکت گندله بود که در سال گذشته و در بازارهای داخلی به میزان ۱۱میلیون و ۲۵۰هزار تن به فروش رسیده و رشد ۴درصدی را نسبت به سال۹۶ نشان می‌دهد.

رشد 109 درصدی سود خالص «کگل» در سال 97

متوسط نرخ فروش گندله در سال گذشته ۶میلیون و ۵۰۰هزار ریال بوده که در حدود ۷۰درصد رشد را نسبت به نرخ سال قبل از آن افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کنسانتره سنگ آهن صادراتی در سال گذشته به میزان یک میلیون و ۳۷۶هزار تن به فروش رسیده و نرخ فروش این محصول نیز با توجه به رشد قابل توجه بهای ارز در سال گذشته به بیش از ۴میلیون و ۷۵۸هزار ریال رسید که افزایش قابل توجه ۹۴درصدی را نشان می‌دهد.

از دیگر عوامل رشد بیش از ۱۰۰درصدی سود خالص شرکت می‌توان به افزایش قابل توجه درآمدهای غیرعملیاتی شرکت اشاره کرد. سود شناسایی شده شرکت از محل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال۹۷ به مبلغ ۲هزار و ۷۶۸میلیارد ریال شناسایی شده که عمدتا از محل سود سهام دریافتی شرکت گهرزمین و همچنین فروش بخشی از سهام این شرکت محقق شده است.

همچنین، شرکت در سال گذشته مبلغ ۴هزار و ۷۸۸میلیارد ریال درآمد غیرعملیاتی بابت درآمد حاصل از تاخیر در وصول مطالبات شرکت‌های گروه شناسایی کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر