بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: شناورسازی تسهیلات خرید مسکن در اسفند ماه سال 97 به تصویب رسید و از ابتدای سال جاری نیز به تمام بانک‌های عامل ابلاغ شده و در حال اجرا است.
کد خبر : ۱۹۲۸۶۸

به گزارش بورس نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در هفته گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی به یک همزبانی و هماهنگی در حوزه تولید مسکن دست یافته‌ایم. در سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت بازار مسکن رونمایی کردیم و امسال با توجه به افزایش نرخ رشد تقاضا در حوزه تولید مسکن دچار عقب‌ماندگی شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌هایی در حوزه تولید مسکن مثل برطرف کردن دغدغه زمین، مورد تأیید و پشتیبانی مجلس قرار گرفته و در بخش‌هایی از حوزه مسکن اگر نیاز باشد می‌توانیم از ظرفیت‌ سرمایه‌گذاران و مشارکت آنها در آن بخش استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شورای پول و اعتبار تسهیلات حوزه مسکن را در ماه‌های گذشته تصویب کرده و تسهیلات مورد نیاز به سازندگان پرداخت می‌شود و آنها می‌توانند این تسهیلات را به خریداران مسکن منتقل کنند. به طوری که اگر یک زوج هر دو شاغل باشند می‌توانند تسهیلات بیشتری دریافت کنند و سهم آنها از قیمت تمام شده یک واحد مسکونی افزایش می‌یابد.

اسلامی تصریح کرد: با اجرای این طرح متقاضیان مسکن می‌توانند سریع‌تر خانه‌دار شوند و خوشبختانه این طرح به تأیید مجلس و نمایندگان رسیده است.

وی تاکید کرد: این طرح در شهر‌های مختلف آغاز شده و کلنگ ساخت 8 هزار واحد مسکونی در شهر پردیس نیز زده شد که این خود یک نمونه بارز از اجرای طرح تولید مسکن و ساخت آن‌ است.

وزیر راه و شهرسازی درباره شناورسازی تسهیلات خرید مسکن بیان کرد: شناورسازی تسهیلات خرید مسکن در اسفند ماه سال 97 به تصویب رسید و از ابتدای سال جاری نیز به تمام بانک‌های عامل ابلاغ شده و در حال اجرا است.

اسلامی گفت: طبق قانون ساماندهی مسکن و همچنین آیین‌نامه اجرایی که برای مستأجران وجود دارد وظیفه دولت آن است که موسسات اجاره‌داری حرفه‌ای را ایجاد و برای آنها امتیازات قائل شود که مالک و مستأجر در آن بتوانند راحت‌تر معامله خود را انجام دهند و هر دو از قواعد موجود در این حوزه تبعیت کنند که این آیین‌نامه تدوین شده و براساس اختیارات قانونی آن را به اجرا در می‌آوریم.

.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

تشویق انبوه‌سازان مسکن با افزایش 60درصدی تسهیلات

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

افزایش مداوم قیمت مصالح ساختمانی و هزینه ساخت و ساز

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

گرانی مسکن به دلیل افزایش قیمت فولاد

ارسال نظر