بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا زمانی که قیمت بلیط هواپیما دو یا سه برابر می‌شود، دیگر مردم به استفاده از حمل‌ونقل هوایی اقبالی نشان نمی‌دهند، به طوری که در پرواز اخیر سنندج-تهران، چندین ردیف از هواپیما خالی بود.
کد خبر : ۱۹۲۸۸۰

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی درباره افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما، اظهار کرد: متأسفانه در شرایط فعلی ما با افزایش غیرمنطقی قیمت بلیط پروازهای هوایی مواجه هستیم، طوری که براساس پیگیری‌های انجام شده، نرخ بلیط رفت و برگشت تهران-کیش به حدود 3 میلیون تومان رسیده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: به عنوان مثال بلیط پرواز هوایی سنندج –تهران حدود 140 هزار تومان بود که امروز به حدود 300 هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: قطعا زمانی که قیمت بلیط هواپیما دو یا سه برابر می‌شود، دیگر مردم به استفاده از حمل‌ونقل هوایی اقبالی نشان نمی‌دهند، به طوری که در پرواز اخیر سنندج-تهران، چندین ردیف از هواپیما خالی بود.

علوی ادامه داد: ایرلاین‌ها در دفاع از قیمت‌های کنونی پروازهای هوایی مسائلی مانند تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز را مطرح می‌کنند، اما قیمت‌های کنونی بلیط هواپیما به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: ایرلاین‌ها، بلیط پروازهای هوایی را چندین برابر بالاتر از جدول دامنه نرخ پروازها به فروش می‌رسانند. قطعا این وضعیت و رویکرد ایرلاین‌ها، تخلف بوده و دستگاه‌های نظارتی باید جلوی این مسائل را بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت‌های کنونی بلیط هواپیما جایی برای دفاع مسئولان سازمان هواپیمایی نمی‌گذارد، از این رو وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی این حوزه باید اقدامی در جهت ساماندهی این بخش صورت دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر