بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
مدیرعامل شرکت بورس‌تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تامین مالی شرکت های دارای مطالبات و لیزینگ ها از طریق اوراق خرید دین در بورس تهران

«اوراق دین» دارای ویژگی‌های خاصی بوده و بیشتر می‌تواند به‌نفع صنایعی باشد که بنگاه‌ها دارای مطالبات هستند.
کد خبر : ۱۹۲۹۱۶
اوراقی برای صنایع دارای مطالبه/ تزریق شاخص «منفعت بازار» در ایجاد اوراق‌های مالی بورس

علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس‌تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز به وجود ابزارهای متنوع در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهارکرد: بازارسرمایه به لحاظ بهره گیری از ابزارهای نوین مالی دارای است و به مرور بر تنوع ابزارهای مالی در بورس تهران افزوده می شود . 

صحرایی افزود: اوراق خرید دین یکی از این ابزارها است که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته و نیز آخرین اوراقی است که به بازار سرمایه معرفی شده است.

وی ادامه داد: اوراق خرید دین دارای ویژگی‌های خاصی بوده و بیشتر مورد استفاده صنایعی قرار می گیرد که دارای مطالبات زیادی هستند که می توان به لیزینگ‌ها اشاره کرد. لیزینگ ها می توانند بر روی مطالبات خود تامین مالی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت بورس‌تهران با اشاره به اینکه اوراق خرید دین نخستین اوراق استهلاکی عرضه شده در بورس تهران هستند گفت : یعنی همزمان با پرداخت بازدهی دوره‌ای، بخشی از اصل اوراق تسویه می‌شود. 

صحرایی تاکید کرد: طراحی اوراق با توجه به نیاز بازار انجام می شود. یعنی هم شرایط عمومی اقتصاد و هم نیاز بازار در نظر گرفته می شود. اوراق فروش تبعی دیگر اوراقی که باید بر آن تاکید شود، این ابزار امکان تامین مالی بر بستر دارایی های شرکت ها را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت بورس‌تهران در پاسخ به اینکه آیا فعالان بازار از این اوراق استقبال می‌کنند نیز گفت: فعالان بازار و سرمایه‌گذاران معمولا بازارها را با هم مقایسه می کنند. بازار بدهی درآمد ثابت و یاحداقلی دارد. اگر بازده بازار سهام کمتر باشد چون اوراق بازار بدهی تضمین بیشتری دارد. پیش بینی ما این است که سرمایه گذاران حضور پررنگ‌تری در بازار بدهی داشته باشند.

صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: نظر ما این است که مردم به صورت مستقیم وارد بازار نشوند و با آموزش و برنامه‌ریزی گام در بازار سرمایه بگذارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر