بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
مدیر کل تعزیرات استان تهران گفت: اگر خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند چگونه می‌توانند خودروهای فروخته‌شده در فرآیند فروش فوری را به مردم تحویل دهند
کد خبر : ۱۹۳۰۲۱

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی اسفنانی درباره ادعای خودروسازان مبنی بر کمبود قطعه، اظهار کرد: اگر عدم تولید این شرکت‌ها ناشی از کسری قطعه باشد تمامی خودروها باید در دو یا حداکثر سه نوع قطعه مشترک مانند کیسه هوا، ecu و... نقص داشته باشند اما در بازدیدهای به عمل آمده هر خودرو یک قطعه مانند بالابر شیشه، پخش خودرو و... کم دارد.

وی افزود: خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی‌ها به دلیل نداشتن قطعات بسیار ابتدایی ناقص مانده‌اند. در واقع خودرویی که دستگاه پخش ندارد ناقص محسوب نمی‌شود و خودروسازان می‌توانند با کسر هزینه این قطعات، خودرو را به مشتری تحویل دهند و خریدار قطعه موردنظر را از بازار آزاد تامین کند.

مدیر کل تعزیرات استان تهران ادامه داد: خودروسازان به خبرنگاران اجازه دهند تا از انبار خودروهای ناقص بازدید کنند. باوجود اینکه خودروسازان ادعا می‌کنند قطعات موردنیاز برای تولید ندارند اما فروش فوری انجام می‌دهند. حال این سوال پیش می‌آید اگر خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند چگونه می‌توانند خودروهای فروخته‌شده در فرآیند فروش فوری را به مردم تحویل دهند و یا اگر قطعات را در اختیار دارند علت دیرکرد در عمل به تعهدات چیست؟

اسفنانی بیان کرد: با این عمل خودروسازان، این احتمال پیش می‌آید که خودروسازان در گذشته خودروهایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کرده و اکنون که قیمت چهارچرخ‌ها گران شده آنها را به فروش می‌رسانند. این کار مصداق بارز احتکار بوده و در صورت اثبات با آن برخورد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره مخدوش کردن قیمت‌ها با هدف گرانفروشی گفت: این اقدام تخلف محسوب می شود و مردم در صورت مشاهده از طریق سامانه 135 آن را گزارش کنند تا با آن برخورد لازم انجام گیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

بازگشت آرامش به بازار خودرو با اعمال سیاست های مالیاتی

با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت اتفاق افتاد؛

معارفه مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه خودرو

مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک:

هدف سطح تامين تجهيزات برقي در سال جاري 45 درصد است

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی گفت:

پرداخت تسهیلات 4 میلیاردی باعث رونق در خط تولید

ارسال نظر