بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
نماینده مردم تهران گفت: فضای مجلس نسبت به وزیر نفت مثبت است. آنچه گفته شده که ما می‌توانیم یک تا یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز صادر کنیم و مقایسه با سال ۹۱ و ۹۲ اصلا درست نیست، زیرا شرایط امروز ما متفاوت است.
کد خبر : ۱۹۳۰۴۹

به گزارش بورس نیوز، علی مطهری درباره فشارها علیه وزارت نفت، اظهار کرد: فضای مجلس نسبت به وزیر نفت مثبت است. آنچه گفته شده که ما می‌توانیم یک تا یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز صادر کنیم و مقایسه با سال ۹۱ و ۹۲ اصلا درست نیست، زیرا شرایط امروز ما متفاوت است.

وی افزود: ما آن موقع به‌طور رسمی می‌توانستیم مقدار مشخصی نفت صادر کنیم و ۲۰ کشور هم از تحریم‌های نفتی ایران معاف بودند و می‌توانستند از ایران نفت بخرند و ببرند، اما در حال حاضر هیچ کشوری معافیت خرید نفت را ندارد و کشورهایی که معاف از تحریم‌های نفتی بودند دوره معافیت‌شان به پایان رسیده است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه داد: ما قبلا به طور رسمی و غیررسمی صادرات نفت داشتیم و یک و نیم تا ۱.۸۰۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما در حال حاضر شرایط این‌طور نیست. بانک‌های منطقه هم همکاری ندارند و معافیت از تحریم هم برای هیچ کشوری وجود ندارد و کار خیلی سخت‌تر شده است.

مطهری تصریح کرد: آقای زنگنه هم تاکید دارد که دوباره بابک زنجانی ایجاد نکنیم و با حرف‌های احساسی شرایطی را به وجود نیاوریم که افرادی مثل وی پیدا شوند و اموال مردم از بین برود.

این نماینده مجلس گفت: شاید مخالفان زنگنه اهداف سیاسی داشته باشند. اگر منصفانه قضاوت کنیم عملکرد آقای زنگنه خوب بوده و خود وی هم گفته هرکس که ادعا می‌کند می‌تواند بیش از این نفت صادر کند می‌تواند راهکار خود را ارائه دهد تا بررسی شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر