بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مدیرعامل کارخانجات شهید قندی در گفتگو با بورس نیوز اعلام کرد:

جهش «بکام» برای صفر کردن زیان انباشته / سهامداران ما عاقل و تحلیلگر هستند

در سال 98 با توسعه تولیدات و بازار سعی خواهد شد تمام زیان های انباشته صفر شود و در کنار این مهم، مشکل فروش زمین های قندی را نیز مرتفع خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۹۳۰۸۶

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مجموعه کارخانجات تولیدی شهید قندی یکی از قدیمی ترین مجموعه های فعال در صنعت سیم و کابل است که در تمام این سال ها سعی کرده نیاز صنعت مخابرات کشور را در داخل تامین کند.

متاسفانه این مجموعه صنعتی در سال های اخیر حال و روز خوشی نداشته و زیان انباشته شهید قندی نیز هر سال بار جدیدی بر دوش مدیران آن می شود.

حمیدرضا قدری مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی در گفتگو با بورس نیوز در مورد اتفاقات اخیر این مجموعه تولیدی و زیان انباشته اعلام شده برای سال 97 گفت: اگر گزارش پایان آذر ماه سال گذشته شرکت که در کدال منتشر شده است توجه کنید، زیان انباشته شرکت به 36 میلیارد تومان رسیده بود. دلیلش هم این بود که قراردادهای ما لغو شده و از طرف دیگر به دلیل نقدینگی کافی، تولیدی رخ نمی داد تا ما فروشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به تغییر استراتژی شرکت در سه ماهه آخر سال در خصوص رسیدگی به قراردادهای زیان آور و تعیین تکلیف آنها و عقد قراردادهای جدید شرکت، روند زیان کاهشی بود. در پایان شهرویر مته 97، زیان شرکت به 25 میلیارد تومان رسید. این روند نزولی بود که بعد از گذشت 9 ماه به صعودی تبدیل شد و جلوی زیان گرفته شد و شرکت در ماده 141 با سود عملیاتی خارج شد و این زیان به 18 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

قدری با اشاره به این مهم که هیات مدیره جدید به کیفی فروشی روی آورده است گفت: اگر نسبت های مالی ما را در همان عدد کم فروش ببینید و سود ناخالص را نیم نگاهی داشته باشید نسبت به سود ناخالص 96 خیلی افزایشی بود. مقدار فروش کم شده اما کیفیت فروش بالا رفته است. این جزو استراتژی جدید هیات مدیره شهید قندی است یعنی اینکه فروش دارای حاشیه سود مناسب، فروش با وصول مناسب و همراه با توسعه بازار باشد.

وی تصریح کرد: استراتژی که هیات مدیره جدید برای شهید قندی تعریف کرده استراتژی تنوع محصول و توسعه بازار بود. بنابراین اتکا به مشتریان قدیمی همچنان ادامه دارد اما توسعه بازار استراتژی جدید است برای شهید قندی و اگر در پورتفوی گردش کاری مشتریان ما ببینید از سه ماهه اول سال 98 ما با مشتریان قدیم هیچ قراردادی نداشتیم به علت بدهی های سنواتی ایشان اما الان مشتریان جدید دارند پوشش می دهند.

مدیرعامل شهید قندی تاکید کرد: در حوره صادراتی، 4کشور عراق، سوریه، نیجریه و اتیوپی بازار هدف ما هستند و مذاکرات اولیه انجام شده اما قاعدتا از منظر مناقصاتی که برگزار می شود باید شرکت کنیم و نتیجه بگیریم.

وی با تاکید بر این مطلب که مطالباتی از مخابرات افغانستان نداریم افزود: پرونده ای از قدیم در افغانستان داریم که مالیاتی بوده و این هم هیچ جا مستند نشده یعنی سندی بین ما ردوبدل نشده و یعنی تنها یک ادعاست. درباره سوریه هم هیچ طلبی نداریم همه طلب را حصول کردیم و کارمان در حال گردش است.

قدری خاطرنشان کرد: یک عدد 250 هزار یورو در سال 1395 ایمیلی حک شده بود که این به سرقت رفته، اقدام حقوقی انجام شده تکلیف مجمع شده و بدانیم که این پول را کی به کجا برده است. این بحث اساسی سوریه است وگرنه هیچ طلبی در سوریه نیست.

تولید 4 محصول جدید در داخل کشور

مدیر عامل کارخانجات تولیدی شهید قندی در مورد توسعه فعالیت ها نیز گفت: خط اف تی تی اچ در سال جاری افتتاح شد. ما در اردیبهشت ماه جلسه افتتاحیه خط داشتیم که به بهره برداری رسید. همچنین بخشی از بودجه را از فروش محصولات اف تی تی اچ را دیدیم. در محصولات جدید که کشور به شدت به آن وابسته است کار کردیم و این هم دستاورد بزرگی برای شهید قندی است.

وی افزود: از 10 محصول جدیدی که در دستور کار قرار گرفته بدون سرمایه گذاری بیشتر بحث تکنولوژی مطرح است. در ساخت 4 محصول به توان ساخت داخل دست پیدا کردیم اولی کابل زیردریایی بود که وارداتی بود و در شهید قندی برای اولین بار ساخته شد. با مشتریان آن داریم مذاکره می کنیم و عدد کمی را در دستور کار داریم که بفروشیم. کابل شبکه دومین محصول داخلی سازی شده است.

قدری اظهار داشت: شهید قندی برای اولین بار توانست کابلی معادل با کیفیت کابل های خارجی پیشرو در بازار دنیا تولید کند و در فروش سال 97 نیز یک میلیارد و 400 هزار تومان ما از این کابل ها فروختیم. سومین محصوب داخلی سازی شده کابل های مربوط به برق آفتابی است که تکنولوژی خاصی دارد و جزو محصولات جدید است. کابل بعدی کابل های حسگر است که در حال تست است و اگر انجام شود این کابل ها کاربرد بسیار زیادی در زیرساخت کشور دارد.

مدیرعامل کارخانجات شهید قندی در مورد املاک این مجموعه و فروش آنها گفت: املاک تقریبا از دوره های مدیریت قبل در دست اقدام بوده و همکاران ما در گذشته به شدت پیگیر بودند که تعیین تکلیف شوند. هیات مدیره جدید مترصد برطرف کردن این محدودیت هاست و تاحدودی هم موفق شده و توانسته با مسئولان جدید ارتباط برقرار کرده و موانع موجود را برطرف و سرعت دسترسی به تبدیل این املاک را تسریع بخشد.

وی افزود: این که گفتم تسریع به معنی کوتاه مدت نیست. در میان مدت نتایج خوبی را عاید شهید قندی می کند. اتفاقات آن را از طریق کدال اطلاعات را منتشر می کنیم. وقتی می گوییم میان مدت، به یک سال نمی رسد. دوستان که کار ملک کردند می دانند که وقتی ملکی می خواهد در بافت شهری قرار بگیرد چندین سازمان باید در جلسات مختلف تایید کنند. اینها موارد قانونی است و از دست ما خارج است. این جلسات باید تشکیل شود، کارشناسی انجام شود، تاییدیه بیاید و بعد از آن املاک آماده است که تبدیل به پول شود. ما همه این نتایج کار را از طریق کدال در اختیار سهامداران می گذاریم.

قدری در مورد طرح جامع شهری یزد و تاثیر آن بر فروش زمین های شهید قندی گفت: وقتی این طرح اجرا شود قاعدتا ارزش افزوده بالایی برای ما ایجاد خواهد ش. در حال حاضر نیز یک قطعه 10 هکتاری داریم که مزایده گذاشتیم و منتظر پیشنهادات هستیم.

وی با تاکید بر این مهم که احتمالا بحث طرح تفضیلی و زمین های شهید قندی بیش از یکسال کار می برد گفت: شما فرض کنید باید طرح تفضیلی تهیه شود، بعد از آن تفکیک شود، سپس به شهرداری، وزارت کشور، راه و شهرسازی و ارگان های مربوط برای تایید ارسال شود که این اتفاق زمان بر است.

سهامداران شهید قندی، تحلیلگران خوبی هستند

مدیرعامل شهید قندی با اشاره به این مطلب که سهامداران این مجموعه بسیار باهوش و خردمند هستند گفت: سهامداران شهید قندی بسیار باهوش و تحلیلگر هستند. وقتی صورت مالی ما منتشر شدند و نسبت مالی ما را دیدند تحلیل های مناسبی را بهتر از ما ارائه دادند و این نشان می داد که بسیار مسلط به اوضاع شهید قندی هستند. مجمع با فروش 99 میلیارد تومانی کاهش زیان 18 میلیارد تومانی را در پی داشته که نسبت به سال 96 با یک جهش همراه بود و این خبر خوبی برای سهامداران است.

وی افزود: این ترند در سال جاری ادامه دارد تا زمانی که زیان انباشته به طور کامل رفع شود. اعتقاد ما این است که باید از اموال سهامداران به صورت بهینه بهره برداری کنیم. ما به سود عملیاتی خیلی اعتقاد داریم. سود غیرعملیاتی به جای خودش که محفوظ است اما اعتقاد داریم که باید حتما سود عملیاتی مناسب به سهامداران ارائه کنیم و امسال به یاری خدا فکر می کنیم که بتوانیم عدد قابل قبولی ارائه دهیم.

قدری در مورد عواملی که روی اقتصاد اثرات مثبت و منفی می گذارد گفت: یکی از این عوامل اخبار منتشر شده و بحث ارتباطات تجاری ایران با سایر کشورها است اما؛ به علت اینکه به اقتصاد درون نگر و برون زا توجه می شود، ظرفیت های تولید کشور قطعا رشد فزاینده خواهد داشت و این یعنی اقتصادی که از درون دارد مولد می شود و این خودش را در سودهایی نشان می دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
از مدیر عامل لطفا سوال کنید که ایا امسال برنامه ایی برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارند یا خیر
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ایا برنامه تجدید ارزیابی از محل زمین صفاییه در دست اقدام هست؟