بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرکت ملی نفتکش به دلیل تعدد نفتکش‌ها و جابجایی نفت به اقصی‌نقاط جهان، بزرگترین ناوگان حمل و نقل تانکر دنیا است.
کد خبر : ۱۹۳۱۲۰

به گزارش بورس نیوز، علی بختیار درخصوص مشکلات نفتکش‌های داخلی و دلایل وقوع حادثه اظهار کرد: «شرکت ملی نفتکش» به دلیل تعدد نفتکش‌ها و جابجایی نفت به اقصی‌نقاط جهان، بزرگترین ناوگان حمل و نقل تانکر دنیا بوده اما مسائلی مانند نبود امکانات لازم برای تعمیرات تخصصی، همراهی شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی و کمبود قطعات پس از تشدید تحریم‌ها، مشکلاتی برای شرکت ملی نفتکش به وجود آورده تا جایی که می‌توان دلیل وقوع حوادث و آتش‌سوزی‌های اخیر برای نفتکش‌ها را نبود تعمیرات تخصصی و نصب قطعات جدید دانست.

وی افزود: مجلس آماده است که به شرکت ملی نفتکش کمک کند. در این شرایط شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی همراهی کافی را با نفتکش‌های ایران ندارند اما راهکاری‌هایی برای دستبابی به بیمه بین‌المللی وجود دارد که اگر این تجربیات و راهکارها مورد استفاده قرار بگیرند مشکلات موجود رفع خواهند شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در خانه ملت ادامه داد: تعداد کمی از نفتکش‌ها استیجاری هستند و گاهی حوادث حمل‌ونقل دریایی ناشی از مسائل فنی بوده بنابراین تعمیرات آن‌ها باید به موقع انجام شود، ضمن آنکه کمبود قطعات برای نفتکش‌ها در پی تحریم‌ها مشکلاتی را پدید آورده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق از تخصص و دانش متخصصان داخلی برای تعمیر، بازسازی و ساخت نفتکش‌ها استفاده کرد. در این زمینه باید از توانمندی مجتمع‌های کشتی‌سازی و دیگر کشتی‌سازی‌های داخلی بیشتر استفاده شود و بحران ایجاد شده برای نفتکش‌ها را برطرف کرد.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران

توقیف نفتکش ایرانی یک تصمیم آنی بود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرد:

استقرار جایگاه‌های سیار بنزین در شهرستان آق قلا

ارسال نظر