بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

منفی‌شدن ترتیبی و نوبتی سهام‌ها /سرمایه‌گذاران در مجامع شرکت نمی‌کنند

بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح میدهند در مجامع عمومی شرکت‌ها حضور پیدا نکنند و فروش را در دستور کار قرار می‌دهند که منفی‌شدن ترتیبی و نوبتی سهام شرکت‌ها در این روزها حکایت از همین ماجرا دارد.
کد خبر : ۱۹۳۱۹۲

منفی شدن ترتیبی و نوبتی سهام /سرمایه گذاران در مجامع شرکت نمی کنند

محمد روحی، مدیر عامل کارگزاری توازن بازار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس نیوز در ارزیابی بازار معاملات در روز جاری گفت : امروز شاخص رنگ قرمز به خوذ گرفت و سرمایه‌گذاران روز پُر فراز و نشیبی را تجربه کردند. 

وی ادامه داد: برخی صنایع مانند گروه سیمانی‌ها منفی بودند و در مقابل شرکای فعال در صنعت خودرو، بازار را مثبت آغاز کردند، هرچند که در پایان اندکی ابر قرمز نیز بر آسمان این گروه ظاهر شد؛ بر اساس حجم معاملات و روندی که شرکت‌ها در پیش گرفته‌اند و با اضافه کردن چاشنی ابهامات سیاسی و اقتصادی، به نظر میرسد شاخص در حال تلاش برای احیای خود است.

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص فصل مجامع و سودآوری آن نیز عنوان کرد : بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بخاطر سود بسیار پایین برخی شرکت‌ها در مجامع عمومی آنها حضور پیدا نکنند ولذا در این هنگام اقدام به فروش می‌کنند. منفی‌شدن ترتیبی و نوبتی سهام در این روزها حکایت از همین ماجرا دارد.

وی ادامه داد: برای محاسبه سودده بودن مجامع عمومی چند موضوع باید در نظر قرار گیرد. نخست میزان سود نقدی که مجمع تصویب میکند و دیگری زمانی که شرکت آن سود نقدی را توزیع میکند، همچنین قیمت بازگشایی سهم فشار فروشی که این روزها شاهد آن هستیم نشان‌دهنده این موضوع است که هنوز فعالان بازار ترجیح میدهند سود نقدی دریافت نکنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقدشوندگی حداکثری یکی از عوامل پویایی بازار سرمایه

ارسال نظر