بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

ترمز دلار مقابل بورس، دل سهامداران را ریخت

قرمزپوش شدن امروز بازار هیجانی بود که امروز سهامداران آن را تجربه کردند اما برخی کارشناسان آن را زودگذر نمی‌دانند و برخی دیگر نیز اظهار امیدواری میکنند که بازار باردیگر به روند سابق خود بازگردد.
کد خبر : ۱۹۳۷۱۳

ترمز دلار مقابل بورس، دل سهامداران را ریخت

علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوا نوین به خبرنگار بورس نیوز درخصوص قرمزپوش شدن بازار پس از ریزش نرخ دلار و تعادلی که بر بورس پس از چند روز حکم‌فرما بود، گفت: این هیجانات به زودی کاهش پیدا می‌کند چراکه صف‌های فروش امروز منطقی و عقلانی نبود، سهامدارانی که با صبر و تحلیل و حوصله به خرید و فروش سهم خود می‌پردازند، اسیر این هیجانات نیستند.

وی افزود: پایان فصل مجامع را می‌توان یکی از عوامل ایجاد این ریزش نام برد زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ به واسطه برگزاری مجامع بسته می‌شوند؛ با توجه به اینکه میزان تقسیم سود این شرکت‌ها در سال جاری کاهش پیدا کرده و سهامداران خرد علاقه‌ای به حضور دراین مجامع ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه به اثرات کاهش قیمت دلار اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری منفی دلار بر بازارسرمایه جزو ترس‌هایی است که همواره بر بورس سایه می‌اندازد اما سوال آنجاست که آیا افزایش قیمت دلار به بیست هزار تومان هم فروش شرکت‌هایی که با نرخ نیما کار می‌کنند را افزایش داده است.

قدرتی ادامه داد : معتقدم که کاهش قیمت دلار و افزایش نرخ نیما در میان مدت سرآغار حرکتی مثبت به نفع شرکت‌ها، در راستای افزایش میزان فروش خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
محدودیت گذاشتن روی حجم روزانه معاملات حقوقی به نظر بنده لازم است .
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
باسلام :بااجازه سهامداران:سکه وارز وصندوقهای طلا رقیب بورس سهام شدند!!!علت ؟