بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه دی برگزاری شد.
کد خبر : ۱۹۳۷۶۸
رشد سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها به جیب سهامدار می‌رود!
به گزارش بورس‌نیوز ، شرکت بیمه دی در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۷ با رشد سودآوری همراه بوده و عملکرد مالی این شرکت در سال گذشته منجر به تحقق سود خالص ۱.۰۲۸ میلیارد ریالی و معادل ۴۱۱ ریال به ازای هر سهم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

عامل اصلی رشد سودآوری شرکت در سال گذشته را می‌توان به افزایش بیش از ۲۶۰ میلیارد ریالی سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت از محل ذخایر فنی عنوان کردکه این سرفصل درآمدی در سال ۹۷ با رشد بیش از ۱۵۰ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ به مبلغ ۴۴۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال محقق شده است.

لازم به ذکر است که بخش مهمی از درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت از محل سود ناشی از فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر صورت گرفته است و رشد محسوس آن به دلیل افزایش قابل توجه قیمت‌ها دربازار سرمایه در سال گذشته بوده است.

همچنین سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای قبل از محاسبه سود سرمایه‌گذاری‌ها با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱.۰۳۸ میلیارد ریال رسیده است. همچنین درآمد سرمایه‌گذاری شرکت از محل سایر منابع با رشد بیش از ۷۰ درصدی به بیش از ۱۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

رشد سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها به جیب سهامدار می‌رود!

لازم به ذکر است که مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دی با حضور ۸۳.۳۳درصدی سهامداران تشکیل و در حال برگزاری است.

مدیرعامل بیمه‌دی در این مجمع اظهارکرد: جبران زیان انباشته شرکت بعد از ۵ سال و سود سازی در سال ۹۷ رخ داد؛ کسب رتبه سوم شرکت بیمه دی دربین شرکت های بیمه خصوصی سال ۹۷ در بازار فروش بیمه را نیز نباید فراموش کرد.

در پایان این مجمع ۵۰ریال سود به ازای هر سهم در بین سهامدارن تقسیم شد.

ادامه دارد...
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر