بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

نگاهی به پسامجامع بورس/ تاثیر چالش‌های خلیج‌فارس بر بازار

تاثیر چالش‌های اخیر حوزه خلیج‌فارس بر بازار کوتاه‌مدت بوده و باید بازار‌سرمایه برای خبرهای خوب بسترسازی کند.
کد خبر : ۱۹۳۸۳۹

تجدید ارزیابی ضروری است/ تاثیر چالش های خلیج فارس بر بازار

نادر جزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین پویا با اعلام پایان یافتن فصل مجامع به بورس نیوز گفت: پس از اتمام این فصل، بررسی برای گروه‌های مناسب سرمایه‌گذاری آغاز خواهد شد بنابراین با کاهش دلار، باید ارزیابی جدی بر شرکت‌های صادراتی داشت چراکه احتمالا دچار مشکل خواهند شد و از سوی دیگر، خودرویی‌ها با موضوع افزایش سرمایه روبه‌رو هستند و سایر سهم‌ها نیز دنبال‌رو این شرکت هستند.

وی ادامه داد: در واقع با توجه به حجم معاملات صورت گرفته در بازار که در روز به هزار و چهارصد میلیارد تومان می‌رسد باید پتانسیل نگهداری این حجم وجود داشته باشد و در صورت کاهش حجم خرید تا مرز هزار میلیارد، بازار منفی خواهد شد.

کارشناس بازارسرمایه، چالش‌های اخیر حوزه خلیج فارس را یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار دانست و عنوان کرد: تاثیر این چالش‌ها، کوتاه‌مدت بوده و با توجه به رایزنی‌های انجام شده، تصور نمی‌شود که ادامه‌دار باشد اما، از طرف دیگر بازار باید برای خبرهای خوب بسترسازی کند زیرا در این شرایط حتی بی‌خبری هم خبر بد محسوب می‌شود.

وی در خصوص موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز تصریح کرد: این امر برای تمامی شرکت‌ها مفید بوده به خصوص شرکت‌هایی که مشکلات مالی و زیان انباشته دارند؛ برای مثال در کشورهای خارجی هر چهارسال یکبار تجدید ارزیابی انجام می‌شود ولی در کشور ما شرکت‌هایی هستند که طی ۳۰‌سال گذشته تاکنون، هنوز تجدید ارزیابی نشده‌اند.

جزایری در پایان افزود : تجدید ارزیابی برای تمامی شرکت‌ها لازم بوده حتی اگر در وضعیت خوبی باشند زیرا بحث سرمایه‌گذاری خارجی را نباید فراموش کرد تا مشخص شود شرکت با توجه به قیمت‌های بورس، پتانسیل رشد دارد یا خیر.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس ارشد بازارسرمایه مطرح کرد:

وضعیت مطلوب گزارش سه ماهه بازار سرمایه

کارشناس ارشد بازارسرمایه مطرح کرد:

وضعیت مطلوب گزارش سه ماهه بازار سرمایه

ارسال نظر