بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان؛

خروج «وگستر» از منطقه زیان

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان با نماد (وگستر) در عملکرد ۳ ماهه امسال خود ۹۵.۸۸۱ میلیون ریال سود ساخته و خوشبختانه در تیرماه ۱۳۹۸ از زیان انباشته مربوط به دوره‌های قبل خارج شده است.
کد خبر : ۱۹۳۸۴۴

خروج «وگستر» از منطقه زیان

به گزارش بورس نیوز، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان در تاریخ  ۱۳۸۳/۰۵/۰۷ در قالب شرکت سهامی خاص تحت شماره ۲۲۷۱۲۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران ثبت و در تاریخ  ۱۳۸۷/۰۹/۰۹  نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۰۴/۰۷/۱۳۸۹ با نماد "وگستر" در فرابورس پذیرش و نهایتاً درتاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۶ سهام شرکت در فرابورس برای اولین بار معامله گردید.


شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان (سهامی عام) با توجه به موضوع فعالیت خود امکان سرمایه‌گذاری در سهام منتشر شده در بورس اوراق بهادار، اوراق مشارکت منتشر شده در فرابورس ایران، واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق بهادار خارج از بورس و فلزات گران‌بهاء، گواهی‌های سپرده نزد بانک‌ها، دارایی‌های فیزیکی قابل معامله در بورس و سایر پروژه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی را دارا است. 

شرکت در سال مالی مورد گزارش با سرمایه ۴۰۰.۰۰۰ میلیون ریال، در سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری کرده و تمرکز فعالیت خود را معطوف به این حوزه‌ها کرده است.

طبق آخرین صورت‌های مالی ارائه‌شده توسط شرکت (منتهی به ۳۱/۰۳/۱۳۹۸) سهامداران شرکت به شرح جدول زیر است:

خروج «وگستر» از منطقه زیان

 همانطور که ملاحظه می‌شود شرکت درپایان دوره منتهی به ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ دارای زیان انباشته سنواتی (۱۸۱.۶۵۹) میلیون ریال بوده که با احتساب سود‌های محقق سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۴ ماهه ۱۳۹۸ توانسته به سود خالص ۲۰۶.۱۵۸ میلیون ریالی رسیده و از زیان انباشته خارج شده و سود بسازد.

خروج «وگستر» از منطقه زیان

معماریان اضافه کرد که شرکت توانسته است در سال ۱۳۹۸ بعد از ۵ سال از زیان انباشته خارج شده و به دوره سود برسد؛ به‌عبارتی زیان سنگین سنواتی نسبت به دوره مشابه سه ماهه ۱۳۹۷ با کاهش قابل توجه ۷۰ درصدی در ۳ ماهه امسال همراه شده و نشان می‌دهد شرکت با تحول شگرفی مواجه شده، به‌طوری‌که زیان انباشته از رقم (۱۹۴.۰۵۳) میلیون ریال در دوره ۳ ماهه ۱۳۹۷ به رقم (۵۷.۹۱۶) میلیون ریال در ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است. 

در نهایت فعالیت ۴ ماهه نشان دهنده خروج شرکت از زیان انباشته و تحقق سود ۴.۴۱۰ میلیون ریال می‌باشد که تا پایان سال به مثبت شدن بیشتر این سود نیز خوشبین باید بود.

خروج «وگستر» از منطقه زیان

صورت سود و زیان و ترازنامه شرکت در ۲ سال اخیر و آخرین وضعیت شرکت در ۳ ماهه سال جاری به شرح جداول زیر است:

خروج «وگستر» از منطقه زیان


وی افزود: با توجه به فرصت‌های پیش رو در بازارسرمایه و سهام موجود در پرتفوی شرکت، ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها رشد قابل توجهی خواهد داشت.

همچنین سود محقق شده شرکت در ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ برابر با ۹۵.۸۸۱ میلیون ریالی بوده که نسبت به دوره مشابه رشد ۵۱۷ درصد را نشان می‌دهد.

در نهایت، شرکت در ۴ ماهه سال ۱۳۹۸ سود کل ۱۵۸.۲۰۷ میلیون ریالی از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود در پرتفوی شناسایی کرده که می‌توان به رشد بیشتر سود شرکت در سنوات آتی امیدوار بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت "گسترش سرمایه گذاری ایرانیان" هشدار داد؛

به صدا درآمدن زنگ خطر در "وگستر"

در صورت‌های مالی میان دوره‌ای مشاهده شد؛

"وگستر" و افزایش ارزش پرتفوی بیش از ۳۱۴میلیارد ریال

گسترش سود با فروش سرمایه‌گذاری‌ها؛

"کمنگنز" "وگستر" را آباد کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
جا داره یه خسته نباشید به کارکنان این شرکت بگیم که بعد از مدتها توانستند دل ما سهامدارا رو شاد کنند.
و بالاخره سهامداران این شرکت نیز روی سود را ببینند.
دمتون گرم دستتون درد نکنه
خسته نباشید
حقانی نسب
Germany
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
با سلام جا دارد از مجموعه مدیریتی این شرکت تشکر بعمل آید و تعجب از این هست توی مجموعه ایران خودرو شرکتی سود بشه واقعا نشون میده مجموعه سالم کار کرده خسته نباشید امیدوارم امسال 100 تومن سود تقسیم کنید .