بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آموزش صحیح رکن اساسی برای ورود به بازار سرمایه / در سال 98 احتیاط را چاشنی خریدهای خود کنید

آموزش تخصصی و آگاه‌سازی می‌تواند به سرمایه‌گذار تازه‌کار و حتی قدیمی کمک کند تا نوع سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌های پر ریسک به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دارای مزیت‌های رقابتی و پارامترهای بنیادی تغییر دهند.
کد خبر : ۱۹۴۰۴۴


آموزش صحیح رکن اساسی برای ورود به بازار سرمایه / در سال 98 احتیاط را چاشنی خریدهای خود کنید

محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: بحث آموزش از دو جنبه برای کارگزاری بانک صنعت و معدن حائز اهمیت است اول اینکه ما تعداد بی‌شماری از مراجعه‌کنندگان و مشتریان مواجه هستیم که نیاز به مهارت‌آموزی و کسب دانش در حوزه سرمایه‌گذاری دارند و به‌نوعی به مشتریان کارگزاری سرویس می‌دهیم.

وی ادامه داد: اما در اندازه بالاتر آنچه ما داریم انجام می‌دهیم کمک به تعمیق بازار و کارا کردن بورس است. این روزها بحث سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک و زیان ده خیلی جدی شده و افراد زیادی بدون اطلاعات کافی دارند در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما به‌شدت احساس خطر کرده و سعی کردیم که در حد بضاعت خودمان به مشکلاتی که در حوزه سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه به وجود آمده برطرف شود.

مشاری با اشاره به برگزاری دوره سرمایه‌گذار موفق در مدرسه سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن افزود: سرمایه‌گذار موفق سرفصل‌های جامعی دارد و ما به جرات می‌توانیم بگوییم اولین گامی که در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری با طی کردن این دوره افراد برمی‌دارند بزرگ‌ترین گام آن‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: این آموزش‌ها تا حد زیادی به آن‌ها کمک می‌کند تا با انواع تحلیل‌ها و تجزیه‌های مختلف آشنا شوند و از ابزارهای مختلف در بازار سرمایه به‌درستی استفاده کنند.

گزینه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در سال 98

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در مورد پیش‌بینی خود از وضعیت بازار تا پایان سال گفت: پیش‌بینی کار سختی است اما؛ نوسان جزو ذات بازار بوده و بسیاری از چیزهایی که امروز به‌عنوان دلیل نوسان بازار عنوان می‌شود درواقع بهانه‌ای برای نوسان هستند.

وی افزود: اگر این دلایل نباشد بهانه‌های دیگری است که بازار نوسان خود را داشته باشد. ذات بازار نوسان پذیری است. هر دوره‌ای با توجه به شرایط خاص خودش این نوسان رخ می‌دهد اما؛ بااین‌حال حدس می‌زنم تا پایان سال 98 بازار کماکان از حجم معاملات خوبی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری خوب و گزینه‌های خوبی بتوان در این بازار پیدا کرد.

مشاری با تأکید بر این مطلب که سرمایه‌گذاران باید برای شرایط و نوسانات سال جاری آماده‌تر از قبل باشند گفت: پرهیز از هیجانات زودگذر می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند. در سه ماه اخیر دیدید که هر جا سرمایه‌گذاران هیجانی عمل کردند متضرر شدند. به نظرم باید افق سرمایه‌گذاری‌ها باید کمی بلندمدت‌تر باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

"انتظارات تورمی" عامل رشد بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

"انتظارات تورمی" عامل رشد بازار

ارسال نظر