بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اقتصاد به دو بخش بازار سرمایه مولد و غیرمولد تقسیم می‌شود که متأسفانه در وضعیت فعلی بازار غیرمولد به فضایی برای فعالیت دلالان و سوداگری آن‌ها تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۹۴۱۵۶

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی درباره رویکرد هیأت دولت در حذف موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، اظهار کرد: متأسفانه در نشست اخیر هیأت دولت و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت‌های اختلال‌زا، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن حذف شده که این اقدام قابل تأمل و تعجب‌آور است.

وی افزود: اقتصاد به دو بخش بازار سرمایه مولد و غیرمولد تقسیم می‌شود که متأسفانه در وضعیت فعلی بازار غیرمولد به فضایی برای فعالیت دلالان و سوداگری آن‌ها تبدیل شده است.

نماینده مردم سنندج در خانه ملت ادامه داد: فعالیت دلالان در بازار خرید و فروش مسکن به عنوان یک بازار غیرمولد موجب افزایش قیمت‌ها و سپس رکود تورمی شده است.

علوی تاکید کرد: به طور حتم اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن به ضرر عده‌ای تمام خواهد شد و به خاطر تعارض منافع، این افراد اجازه تعیین تکلیف این قانون را نمی‌دهند.

وی بیان کرد: مطمئنا حذف این مساله یک ایراد بسیار بزرگ در عملکرد دولت به حساب می‌آید. زیرا با این کار، دولت با دست خود موجبات تشدید تورم در بازار مسکن را فراهم می کند. این در حالی است که دولت باید با وضع قوانین، سرمایه‌ها را به جای بخش تجارت به سمت حوزه تولید سوق دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس هنوز امیدوار است که دولت در لایحه مالیات بر فعالیت‌های اختلال‌زا، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را بگنجاند، در غیر این صورت نمایندگان در زمان بررسی لایحه، خود این موضوع را تصویب خواهند کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر