تعداد بازدید : ۵۴۵
کد خبر : ۱۹۴۲۱۰
حاشیه ای بر کمپین تبلیغاتی بیمه معلم؛
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
یکی از راهکارها جهت درونی شدن فرهنگ بیمه در لایه‌های مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخص‌ها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم هم خوانی داشته باشد.

به گزارش بورس نیوز، کمپین تبلیغاتی جدید بیمه معلم با مضامینی چون «من بیم دارم» ، «من بیمه دارم» آغاز به کار کرد، رویکردی که تلاش کرده در مسیر ایجاد ارتباط بین مفهوم «بیم» و «بیمه» حرکت کند و مخاطب را با این مفاهیم درگیر سازد، درگیری که در نهایت به آگاهی مخاطب نسبت به یکی از مفاهیم اصلی بیمه ختم می‌شود و این آگاهی به درونی‌سازی مفهوم بیمه به مردم کمک می‌کند.

آنچه که مسلم است، ارتقاء فرهنگ بیمه در جامعه تنها زمانی ممکن خواهد شد که مفاهیم بیمه به لایه‌های درونی جامعه نفوذ کند و اینجاست که این نفوذ می‌تواند به درونی شدن فرهنگ بیمه در میان اقشار مختلف اجتماع بینجامد.

یکی از راهکارها جهت درونی شدن فرهنگ بیمه در لایه‌های مختلف اجتماعی، رجوع به مفاهیم بیمه و استفاده از آنها در تبلیغات است، مفاهیمی که با شاخص‌ها و خصوصیات فردی و اجتماعی مردم همخوانی داشته باشد.

رجوع به کتب بیمه‌ای نشان می‌دهد، بسیاری صاحبنظران معتقدند بیمه از کلمه بیم به معنای ترس اخذ شده و چنین استدلال می‌کنند که چون اولین بار روس‌ها از ایران امتیاز بیمه گرفتند وبعدها نیز دو شرکت بیمه روسی به نام قفقاز مرکوری و نادژدا در ایران مشغول فعالیت بیمه‌ای شدند در این راستا کلمه بیمه از معنای لغت استرخوانی که ضد بیمه و ترس است، اخذ شده است.

این مفاهیم نشان می‌دهد انسان‌ها تلاش می‌کرده‌اند همواره برای غلبه بر ترس‌های خود راهکارهایی را پیاده‌سازی کنند و یکی از راههایی که نشان‌دهنده هوشمندی انسانها بر پوشش خطر بوده، بیمه است.

بیمه‌ای که با مدد بهره‌گیری از خصوصیت تعاون و همدلی انسان‌ها بر پایه توزیع ریسک شکل گرفته است.

در این راستا بیمه معلم با اعتقاد به اینکه ترویج و ارتقا فرهنگ بیمه با درونی شدن مفاهیم بیمه در لایه‌های مختلف اجتماع بشری امکان پذیر است، تلاش کرده تا در اجرای کمپین تبلیغاتی جدید خود از مفاهیمی ملموس مانند بیم و ترس بهره بگیرد و به مخاطب اقناع کند که صنعت بیمه برای ترس‌ها و خطرهای اطراف شما راهکارهای مطلوبی دارد و در نهایت با پوشش ترس‌ها و خطر‌ها قادر است آرامش خاطر را به ارمغان بیاورد.

گفتنی است، شرکت بیمه معلم در این تبلیغات تلاش کرده تا صرفا بر تبلیغ محصولات خود توجه نکرده بلکه با دست گذاشتن بر مفهوم درونی بیمه به ترویج فرهنگ بیمه در جامعه کمک کند.

از سوی دیگر هدف کمیپن تبلیغاتی بیمه معلم این است که به مخاطب امنیت و آرامش خاطر هدیه دهد زیرا با افزایش فشار‌ها و آسیب‌های اجتماعی، مردم به دنبال مامن و تکیه‌گاهی هستند در این راستا این تبلیغات تلا ش کرده تا بار خاطر مردم را بکاهد و یار خاطری برای آنها باشد.

به همین دلیل وجود بیمه‌ای مطمئن و کامل همچون بیمه‌ معلم می‌تواند تسکین و مرهمی باشد تا قسمتی از دغدغه و «بیم» مردم را کاهش دهد.

از طرفی بیمه معلم از آنجا که معتقد است، نیازسنجی و ارزیابی بازار هدف در ارایه طرح‌های تبلیغاتی حائز اهمیت بوده در این راستا با واکاوی آماری مخاطبان طی طرح‌های تحقیقاتی تلاش کرده که خواسته‌ها و دغدغه‌های گروه هدف را ارزیابی کند و بر اساس ان به طراحی تبلیغات مبادرت ورزد.


دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
ببینید و بشنوید آرشیو
Array
Array
Array
گزارش مجامع
افزایش ۲۴ درصدی سود خالص

افزایش ۲۴ درصدی سود خالص "بفجر" در سال 97

مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته، سود خالص این شرکت 734 میلیارد تومان بوده که این رقم حاکی از افزایش ۲۴ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی 96 است.
رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

گزارش عملکرد هیات مدیره این شرکت در سال 97 نشان دهنده افزایش 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97 است.
مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس،گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه مورد تایید سهامدار عمده این شرکت (با درصد سهام 85 درصد) قرار نگرفته است.
آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: در شرایط کنونی که تامین خوراک اصلی ترین مشکل شرکت های پتروشیمی محسوب می شود پتروشیمی نوری به دلیل اتصال به 13 پالایشگاه پارس جنوبی مشکلی برای تامین خوراک ندارد.
سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

مجمع عمومی عادی ساليانه صاحبان سهام شرکت پالايش نفت اصفهان(سهامی عام) با حضور 88 درصدی سهامداران، رئيس مجمع، مديرعامل شرکت پالايش اصفهان، نماينده سازمان بورس و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد.
افزایس سرمایه

افزایس سرمایه "ومعلم" در راه است/140 کشتی تحت پوشش بیمه معلم

مدیرعامل شرکت بیمه معلم گفت: افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار است.
افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

در سال جاری میزان فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را تجربه کرد که این امر حاکی از آنست که تحریم ها مانعی برای پیشرفت محسوب نمی شوند.
افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

مدیرعامل لیزینگ رایان سایپا گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته در یک ماه آینده به هیات مدیره ابلاغ و مورد بررسی قرار می گیرد.

رفع مشکل کم آبی صنعت پتروشیمی در آینده ای نزدیک/ تولید 1130848 تنی "مارون" در سه ماهه اول سال جاری

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: برای جبران کم آبی و استمرار تولید واحدهای صنعتی، مسئولین شرکت اقدام به برطرف کردن این معظل از طریق تاسیس آب شیرین کن و استفاده از آب فاضلاب شهری کردند.
پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام) در ساعت 15 مورخ 1398/04/13 با حضور صاحبان 92/88 درصد از کل سهام و با نمایندگان تام‌الاختیار آنان در محل قانونی شرکت تشکیل شد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: