بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
تحلیلگر نفتی گفت: مردم به جنگ تجاری آمریکا و چین نگاه می‌کنند و این چیزی است که امروز قیمت نفت را هدایت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۴۲۱۱
جنگ تجاری آمریکا و چین، هدایت کننده قیمت نفت
به گزارش بورس نیوز، ویرنرا چواهان، تحلیلگر نفتی مؤسسه انرژی اسپکتس، اعلام کرد که بی‌گمان رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی کند شده است، اما اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی کشور‌های مهم اقتصادی جهان می‌تواند به رشد تقاضای نفت از سطح کنونی کمک کند.

به گفته این کارشناس، نگاه‌ها به طرف تقاضا در بازار است، زیرا اگر به بخش عرضه نگاه کنیم، عرضه نفت اوپک حدود ۲ میلیون بشکه کاهش یافته که شدیدترین کاهش تولید در یک دهه اخیر است، اما در یک ماه گذشته قیمت نفت هیچ رشد قابل توجهی نداشته است.

با وجود کاهش شدید ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و استمرار تنش در خاورمیانه، قیمت نفت در هفته گذشته همچنان به دلیل نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت و سلامت اقتصاد جهانی محدود بود.

چواهان گفت: رشد تقاضا بی‌گمان کاهش یافته و این ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین است.

وی اعلام کرد نگرانی اصلی سرمایه‌گذاران و مشتریان انرژی اسپکتس، این است که جنگ تجاری آمریکا و چین بر زنجیره تولید جهانی تأثیر منفی می‌گذارد و افت تقاضای نفت استمرار خواهد داشت.

با این همه، این کارشناس اعلام کرد ممکن است به لطف انبساط شرایط اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی، ممکن است تقاضای نفت به‌زودی افزایش یابد. چنین سیاست‌هایی از بازار‌های پرخطر حمایت می‌کنند و سبب می‌شوند ارزش سهام بالا برود و نفت نیز به شکلی از این رویه پیروی می‌کند.

چواهان اعلام کرد که ترکیب عواملی همچون کند شدن رشد تقاضا و افزایش تولید نفت آمریکا، مهم‌ترین دلیلی است که سبب شده با وجود افزایش تنش در منطقه خاورمیانه، قیمت نفت جهش چشمگیری نداشته باشد.

وی گفت: امروز افت ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) تقریبا با افزایش تولید آمریکا جبران شده است، زیرا هرگونه کاهش عرضه از خاورمیانه می‌تواند با تولید آمریکا جبران شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر