بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
این طرح ها با هزینه ۵۴هزار و ۱۵۰میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
کد خبر : ۱۹۴۲۸۶

افتتاح طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به یورو5
به گزارش بورس نیوز، حسن روحانی رییس جمهور ایران در آئین افتتاح پروژه‌های پالایشگاه تبریز بیان کرد:امروز نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان پروژه در پالایشگاه افتتاح شد که جای افتخار دارد. در کنار پروژه‌های آب و برق که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده است، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در یک استان در یک روز طرح و پروژه را افتتاح می‌کنیم که نشان از پیشرفت کشور و اقتصاد است.

وی افزود: در این دولت به خودکفایی بنزین و گازوئیل رسیدیم. امروز نیازی به واردات نداریم. هم گازوئیل می‌توانیم صادر کنیم و هم بنزین که این اقدام، حرکت بزرگی در خودکفایی بود. در گاز هم خودکفا شدیم و نیازی به واردات نداریم.

بیژن زنگنه، وزیر نفت هم در آیین افتتاح رسمی طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه نفت تبریز گفت: تولید بنزین از روزانه ۵۲ میلیون لیتر در سال ۹۱ به ۱۰۷ میلیون لیتر رسیده است و این رقم تا پایان مردادماه به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

وی افزود: تولید روزانه بنزین یورو هم که سال ۹۱ صفر بود، در پایان مردادماه به بیش از ۷۴ میلیون لیتر در روز می‌رسد. در تولید گازوئیل نیز از تولید روزانه ۹۴ میلیون لیتر در سال ۹۱ به ۱۱۵ میلیون لیتر در پایان تیر امسال رسیده‌ایم که ۵۰ میلیون لیتر آن، گازوئیل یوروست.

غلامرضا باقری دیزج مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این مراسم گفت: پروژه های ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به استاندارد یورو5، و همچنین طرح تولید روغن پایه و روغنهای روانساز این شرکت، (پنجشنبه 10 مرداد 98) با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

وی افزود: با اجرای پروژه بنزين سازي جدید به ظرفیت 20 هزار بشکه در روز و پروژه تغيير كاربري واحد تبديل كاتاليستي به واحد ايزومريزاسيون نفتاي سبك به ظرفیت 10 هزار بشکه در روز که اواخر سال گذشته به بهره برداری رسیده است، تمام بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تبریز( 3.5 میلیون لیتر در روز) به استاندارد یورو5 ارتقاء یافت.

باقری اضافه کرد: همچنین با اجرای پروژه تصفیه نفت‌گاز جدید با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز که اواسط پارسال بهره برداری شد، حدود یک سوم از نفت‌گاز تولیدی این پالایشگاه (2.5 میلیون لیتر در روز) به استاندارد یورو5 ارتقاء یافته است.

مدیر عامل «شبریز» تصریح کرد: پس از اجراي پروژه هاي مكمل نظیر PSA، TGTو Cooling Tower تمام نفت‌گاز توليدي این پالایشگاه به استاندارد يورو 5 خواهند رسید.

وی افزود: این طرح که در 2 بخش پروژه اختلاط و تولید روغن های روانساز و پروژه تولید روغن پایه به ترتیب در اسفند ماه سال 96 و شهریور ماه سال 97 با هدف تولید انواع روغن موتورهای بنزینی و دیزلی و روغن صنعتی و ضد یخ و همچنین روغن پایه گروه 2 (گرید 180N) به بهره‌برداری رسید، با حضور رییس جمهور به طور رسمی افتتاح شد.

وی در رابطه با مزایای بهره برداری از ابن طرح گفت: کاهش 80 درصدی روغن پایه گروه 2 وارداتی مصرفی واحد اختلاط و تولید روغن های روانساز به منظور تکمیل زنجیره تامین و ایجاد ارزش افزوده برای محصول آیزوریسایکل تولیدی این پالایشگاه از دستاوردهای این طرح است.

وی تاکید کرد: این طرح ها با هزینه 54 هزار و 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. 
افتتاح طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به یورو5

افتتاح طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه تبریز به یورو5
اشتراک گذاری :
ارسال نظر