بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
سود خالص تلفیقی شرکت در این سال به مبلغ ۵۱هزار و ۸۱میلیارد ریال محقق شده که نسبت به سال مالی۹۷ رشد ۱۵۰درصدی داشته است.
کد خبر : ۱۹۴۳۰۵
رشد ۱۳۰ درصدی سود «تاپیکو» در سال مالی گذشته/ افزایش ۱۲۹ درصدی سود خالص

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین در سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۳۵ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریالی و معادل ۴۳۳ ریال به ازای هر سهم شده که نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۳۰ درصدی سود «تاپیکو» در سال مالی گذشته/ افزایش ۱۲۹ درصدی سود خالص

همچنین سود خالص تلفیقی شرکت در این سال به مبلغ ۵۱ هزار و ۸۱ میلیارد ریال محقق شده که نسبت به سال مالی ۹۷ رشد ۱۵۰درصدی داشته است.

افزایش سود خالص محقق شده شرکت عمدتا به دلیل رشد سودآوری محسوس شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه در سال گذشته و با توجه به تحولات ارزی کشور روی داده است.

جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت اصلی در سال گذشته به مبلغ ۳۶ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال محقق شده که تقریبا ۱۰۰ درصد از این مبلغ مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه است. 

در جدول، سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مقایسه آن با سال مالی قبل از آن و میزان رشد سود سهام دریافتی ارائه شده است.

رشد ۱۳۰ درصدی سود «تاپیکو» در سال مالی گذشته/ افزایش ۱۲۹ درصدی سود خالص

در سال جاری و با توجه به افتتاح فاز‌های دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین با توجه به ادامه روند افزایشی سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی به نظر می‌رسد که این شرکت توانایی افزایش حداقل ۵۰ درصدی سودخالص را خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر