بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف صفر‌ها به خودی خود نمی‌تواند در مهار تورم مفید باشد و این عمل باید در چارچوب یک سلسله اصلاحات مهم اقتصادی انجام شود.
کد خبر : ۱۹۴۳۲۶
به گزارش بورس نیوز، قرجه طیار، درباره مصوبه هیات دولت درباره حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: حذف صفر آثار خوبی از جمله کاهش حجم اسکناس، کاهش هزینه چاپ و امحای اسکناس، سادگی مبادلات و ترازنامه‌های مالی و تقویت پول ملی به شکل اسمی را درپی دارد. 

وی افزود: بدون اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور برداشتن صفر و حتی تغییر نام واحد پول ملی پیامد مثبت چندانی نخواهد داشت. برای افزایش قدرت خرید مردم و مهار تورم باید زیرساخت‌های اقتصادی در کشور تقویت، متغیر‌های اقتصادی اصلاح و تولید رونق پیدا کند.

نماینده مردم گنبد کاووس در خانه ملت ادامه داد: پول علاوه بر واسطه بودن در مبادلات اقتصادی بر هویت ملی شهروندان و اقتدار دولت نیز اثرگذار است. حذف ۴ صفر از پول ملی می‌تواند به عنوان بخشی از بسته اصلاحات اقتصادی محسوب می‌شود، زیرا حذف صفر‌ها به خودی خود نمی‌تواند در مهار تورم مفید باشد و این عمل باید در چارچوب یک سلسله اصلاحات مهم اقتصادی انجام شود.

طیار خاطرنشان کرد: با حذف ۴ صفر از پول ملی هزینه‌های عملیاتی و اجرایی سیستم پولی کاهش پیدا می‌کند. به دلیل قوی‌تر شدن پول و کاهش تعداد پرداخت اسکناس در دادوستد‌ها حذف ۴ صفر احساس بهتری از لحاظ روانی در جامعه ایجاد می‌کند و موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش ارزش پول ملی باید قدرت اقتصادی نیز افزایش یابد. مهم‌ترین عامل کنترل تورم بازگشت تناسب بوده که برای این کار، ابتدا باید میزان نقدینگی و اسکناس از سطح جامعه کم شود و دولت پس از حذف صفر حتما بایداز طریق مالیات و تولید و جذب سرمایه خارجی و داخلی واحد پول رسمی را تقویت کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز از سوی رئیس جمهور کشورمان در هیات دولت مصوب شد؛

تصویب لایحه تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان

در کمیسیون اقتصاد هیات دولت صورت گرفت؛

بررسی حذف چهارصفر از پول ملی

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت:

داشتن برنامه توسعه اقتصادی در اصلاح پول ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

حذف 4صفر باعث کاهش بار روانی تورم

ارسال نظر