بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جنگ تجاری اژدها و عقاب عاملی برای کاهش قیمت فلزات رنگی

در یک سال اخیر قیمت فلزات رنگی در بازارهای جهانی روند نزولی را در پیش گرفته که کارشناسان اقتصادی عواملی همچون بالا رفتن قیمت نفت و پیش‌بینی‌ها از بروز رکود در اقتصاد جهان، عدم وجود ثبات اقتصادی در کشورهای عضو اتحادیه اروپاو جنگ تجاری آمریکا و چین را در این زمینه موثر می‌دانند.
کد خبر : ۱۹۴۳۲۹

در این خصوص لطفعلی بخشی اقتصاددان به خبرنگار بورس نیوز، گفت: عواملی همچون کاهش متوسط رشد اقتصادی جهان و جنگ تجاری ایران و چین نقش موثری را در کاهش قیمت فلزات رنگی در بازارهای جهانی ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه آمریکا و چین از خریداران عمده این محصول در بازارهای جهانی محسوب می شوند جنگ تجاری این دو کشورموجبات کاهش حجم تقاضا برای خرید فلزات رنگی را فراهم آورده که به تبع آن قیمت این محصول نیز روند نزولی را در پیش گرفته است.

بخشی با اشاره به اینکه جنگ تجاری چین و آمریکا تاثیرات مطلوبی را برای ایران به همراه خواهد داشت، افزود: این امر شرایط لازم برای اعتنای چین به بازار ایران را فراهم می کند که در این صورت میزان خریدوفروش محصولات بین ایران و چین افزایش خواهد یافت.

این اقتصاددان در خصوص تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین در بازار ایران، تصریح کرد: درصورتی که ایران بتواند از طریق دور زدن تحریم ها و افزایش میزان خرید و فروش محصولات، ارتباط خود را با چین بیشتر کند شاهد تاثیرات مستقیم آن در اقتصاد کشور و بازار بورس خواهیم بود.

بخشی افزود: جنگ تجاری آمریکا و چین عواقبی همچون کاهش تقاضای فلزات در بازارهای جهانی را نیز به همراه خواهد داشت که این امر موجبات کاهش قیمت این محصول را نیز فراهم می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر