بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

حذف ارز دولتی واردات گوشت/ عرضه گوشت زیر ۹۰ هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد

ارز دولتی واردات گوشت قرمز حذف شده؛ اما تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده های دامی (جو و ذرت) به قوت خود باقی است.
کد خبر : ۱۹۴۳۷۱
به گزارش بورس نیوز، ارز دولتی واردات گوشت قرمز، حذف شد.

سید احمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با بورس نیوز با اعلام این خبر بیان کرد: ارز دولتی واردات گوشت قرمز حذف شده؛ اما تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده های دامی (جو و ذرت) به قوت خود باقی است.

وی افزود: این سیاست، اتفاق خوشایندی برای صنعت دامپروری کشور است؛ چرا که به دامداران کشور فرصت افزایش ظرفیت تولید را خواهد داد.

مقدسی اضافه کرد: با توجه به حجم انباشت دام در کشور، نیازی به واردات گوشت قرمز نیست. در نظر داشته باشید که واردات گوشت قرمز صنعت دامپروری کشور را در معرض تهدید قرار می دهد و با قطع واردات گوشت قرمز، تولیدکنندگان داخلی توان تامین نیاز گوشت بازار داخل را خواهند داشت. 

وی تصریح کرد: اگر نهاده های دامی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، هم رونق تولید ملی که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده محقق خواهد شد، هم امنیت غذایی در کشور برقرار خواهد شد و هم شرکت های دامداری و دامپروری فرصتی برای توسعه فعالیت های خود و افزایش ظرفیت پرورش دام خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا می توان انتظار کاهش قیمت گوشت را داشت؟» گفت: قیمت تمام شده دام زنده ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان است. بعد از کشتار با احتساب هزینه های جانبی، قیمت گوشت گوساله گرم حدود ۹۰ هزار تومان خواهد بود. عرضه گوشت تازه با قیمتی پایین تر فعلا توجیه اقتصادی ندارد.

مصاحبه با مدیرعامل کشت و دام فکا «زفکا» را اینجا بخوانید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز

ارسال نظر