بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دلیل کاهش قیمت گوشت قرمز عدم توان خرید توسط مردم است و به همین دلیل به سمت مصرف محصولات جایگزین شامل گوشت مرغ و ماهی روز آورده‌اند.
کد خبر : ۱۹۹۳۷۰

ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز

به گزارش بورس نیوز، جلال محمودزاده درباره دلایل کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: دلیل اصلی کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار افت قدرت خرید مردم بوده و میزان تولید و عرضه گوشت قرمز به بازار کاهش بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: کاهش تولید گوشت قرمز به واسطه قاچاق دام زنده در ماه‌های گذشته بوده و تغییرات نرخ ارز در داخل کشور باعث شد تا بخشی از دام زنده به صورت قاچاق خارج شود و میزان تولید گوشت قرمز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم مهاباد در خانه ملت ادامه داد: تعداد بسیار زیادی از دام زنده کشور از طریق قاچاق و یا با مجوز وزارت جهاد کشاورزی از کشور خارج شد و متاسفانه جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

محمودزاده گفت: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران دام‌های خارج شده از کشور را در اختیار دامداران قرار نداده و از آنجایی که میزان تولید گوشت قرمز کشور بسیار کم است کماکان نیاز به واردات گوشت وجود دارد. دلیل کاهش قیمت گوشت قرمز عدم توان خرید توسط مردم است و به همین دلیل به سمت مصرف محصولات جایگزین شامل گوشت مرغ و ماهی روز آورده‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

میزان و ظرفیت تولید گوشت مرغ بیش از نیاز داخل است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

دولت باید از تولید داخل حمایت کند

رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

حذف ارز دولتی واردات گوشت/ عرضه گوشت زیر ۹۰ هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد

ارسال نظر