بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بازار مسکن دچار رکود تورمی شده است

در وضعیت فعلی خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته و بازار مسکن دچار رکود تورمی شده و به دلیل افزایش چشمگیر قیمت‌ها، بازار عملا دچار توقف می‌شود.
کد خبر : ۱۹۴۴۰۳

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور ضمن بیان مطلب فوق گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی، معاملات مسکن در ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 60 درصد کاهش یافته است که این نشان دهنده آن است که خریداران عملا از خرید مسکن در این شرایط منصرف شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از سوی دیگر فروشندگان واقعی مسکن برای فروش ملک خود ریسک نمی‌کنند، زیرا نگرانی دارند که در صورت فروش ملک خود دیگر نتوانند، مسکن جدیدی را خریداری کنند.

کیانپور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، بازار مسکن عملا دچار رکود شده و این مسئله به تدریج در کاهش قیمت‌ها موثر خواهد بود. از این رو پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی، با کاهش تقاضا برای خرید، قیمت مسکن نیز پایین بیاید.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که بازار مسکن با این شرایط، چند سال در رکود باقی بماند و این مسئله موجب ثبات قیمت‌ها می‌شود، از این رو این وضعیت شرایط را به نوعی برای رفع خلاء‌ها و کمبودها در حوزه مسکن فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم دولت باید در دو یا سه سال آینده، بخشی از برنامه‌های خود برای تولید انبوه مسکن را عملیاتی کند. بنابراین تولید گسترده ساختمان باید مهم‌ترین استراتژی وزارت راه در مدت باقی مانده دولت دوازدهم باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر