بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز، نیم‌نگاهی دارد به احتمال موج جدید افزایش قیمت در جاده مخصوص و ورود دو پتروشیمی متعلق به اهالی ساختمان کیان به بازار سرمایه و...
کد خبر : ۱۹۴۵۷۷
احتمال موج جدید افزایش قیمت در جاده مخصوص

به گزارش بورس نیوز، علارغم اسم جاده‌مخصوص و نام جاده در آن، اما هیچ عوارضی در آن وجود ندارد اما هر بار هنگامی که نامی از آن جاده می‌آید، یک بویی بد به مشام می‌رسد؛ البته این بوی لاستیک و خط ترمز نیست بلکه بوی گرانی است که از سوی خودرویی‌ها بلند می‌شود.

خودروسازان و قطعه‌سازان حسابی جای خالی عوارضی این جاده را پُر کرده‌اند و هر روز به بهانه‌های مختلف طلب افزایش نرخ می‌کنند.

سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که گویا قطعه‌سازان دنبال افزایش نرخ هستند و درخواست افزایش نرخ ۱۰درصدی دارند؛ در صورت افزایش نرخ قطعات، باید منتظر گرانی محصولات اهالی جاده‌مخصوص باشیم و دور باطل تورم تکرار خواهد شد.

مسدودی در جاده مخصوص
البته از جاده مخصوص خبر دیگری هم داریم؛ موضوع مسدود کردن حساب های بانکی آقای رییس به خاطر تخلفات مالی هم دهان به دهان می چرخد و تا این لحظه، واکنشی از سوی روابط عمومی شرکت مذکور مشاهده نشده است.

هلدینگی ساختمان کیان
یکی از هلدینگ های سرمایه گذاری پتروشیمی مستقر در ساختمان کیان که در چند روز گذشته هم سهمش رشد خوبی کرده ، از واگذاری دیگر زیرمجموعه ها برای تسویه بدهی و ورود دو شرکت دیگر به بورس و فرابورس خبر داد. 

بذل و بخشش بانک های بورسی هم تمامی ندارد
یکی از بانک‌ها برای آنکه مبادا در پاشیدن منابع خود بر سر نورچشمی‌ها از رقبای خود عقب بماند، وام‌های سنگین با بهره بسیار پایین‌تر از عرف و البته طولانی مدت به اعضای هیات مدیره و شرکت های زیرمجموعه و سهامدار عمده خود داده است.
 
جالب اینجا است که وام های چند صد میلیونی در حالی به آقایون پیشکش شده که اگر یک فرد عادی قصد اخذ ۵ میلیون وام ناقابل داشته باشد کاری می کنند که اجدادش پیش چشمش رژه بروند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عجایب پتروشیمی‌های بازارپایه؛

بیابان‌هایی که در بورس معامله می‌شوند

ارسال نظر