بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس در گفت وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

صندوق های سرمایه گذاری، مناسب ترین ابزار برای سرمایه گذاران خرد

صندوق های سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه های مردم تاسیس شده و هیچ محدودیتی در جذب مبالغ پایین ندارند.
کد خبر : ۱۹۴۷۹۰
به گزارش بورس نیوز، با ورود سهامداران جدید به بازار سرمایه بسیاری از کارشناسان این بازار معتقدند مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری این عده، سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردانی است، اما گویا برخی محدودیت ها از جذابیت سرمایه گذاری از این طرق کاسته و مثلا سرمایه گذاران خرد بابت عدم پذیرش سرمایه شان توسط شرکت های سبدگردانی گلایه دارند.

سعید فلاح‌پور معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: مناسب ترین ابزار برای سرمایه گذاری مردم در بازار سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری است و در همه جای دنیا، سرمایه گذاران خرد از طریق صندوق های سرمایه گذاری به این بازار ورود می کنند. اصولا صندوق های سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه های مردم تاسیس شده و هیچ محدودیتی در جذب مبالغ پایین ندارند. هر یونیت صندوق های سرمایه گذاری، یکصد هزار تومان است و حتی در صورت رشد ارزش یونیت ها در صندوق های سرمایه گذاری بزرگتر، امکان تجزیه یونیت وجود دارد. بنابراین سرمایه گذاران به راحتی می توانند با هر میزان منابعی در صندوق ها، سرمایه گذاری کرده و کسب بازده کنند.

وی افزود: صندوق های سرمایه گذاری به نحوی طراحی شده که جوابگوی نیاز سرمایه گذاران مختلف باشد. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، مختص سرمایه گذاران ریسک گریز بوده و صندوق های سرمایه گذاری در سهام هم بخش عمده منابع خود را در بازار سهام سرمایه گذاری می کنند.  اگرچه حد نصاب هایی برای سرمایه گذاری منابع صندوق ها تعریف شده، اما این حد نصاب به این معنا نیست که صندوق های سرمایه گذاری امکان سرمایه گذاری منابع خود در بازار سهام را ندارند؛ بلکه حدنصاب ها حداکثر سرمایه گذاری منابع صندوق ها در سپرده گذاری بانکی و... را مشخص می کنند و با توجه به بازدهی مورد انتظار هر بازار، صندوق ها می توانند منابع خود را در بازارهای مختلف از جمله بازار پول و اوراق و سهام مدیریت کنند. بنابراین مدیران صندوق می توانند در مورد نحوه سرمایه گذاری منابع تصمیم گیری کنند.

فلاح پور در رابطه با محدودیت های شرکت های سبدگردانی گفت: سازمان بورس هیچ گونه محدودیتی بر حداقل مبلغ سرمایه گذاری در سبدگردان ها اعمال نکرده و چنانچه شرکت های سبدگردانی، برای جذب سرمایه، حداقلی تعیین کرده اند احتمالا به دلیل منطق اقتصادی سبدگردان ها بوده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس:

مشکل سامانه معاملاتی حل می شود

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

تسهیل سرمایه‌‌گذاری با چاشنی تقویت نظارت

ارسال نظر