بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
شرکت‌های بزرگ معدنی با انتشار آمار چهارماهه نخست سال 98، از تولید 15 میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۶۵ تن کنستانره خبر دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی سه‌درصدی را به ثبت رساندند.
کد خبر : ۱۹۴۸۱۳

به گزارش بورس نیوز، در بررسی واحدهای معدنی، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی (وابسته به فولاد خوزستان) طبق آمار، در چهارماهه نخست سال جاری بالاترین رتبه را با 92 درصد رشد به خود اختصاص داد، این در حالی است که صبا نور با افت 34 درصدی، سهمی شاخص در کاهش تولید کنستانتره نسبت به چهارماهه نخست سال 97 را به ثبت رساند.

آمار منتشرشده، از بررسی شرکت‌های سنگ‌آهن جلال‌آباد، اپال پارسیان سنگان، گهر زمین، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، میدکو، سنگ آهن چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن مرکزی و صبا نور در دوره چهارماهه سال جاری استخراج‌شده است.

میزان تولید گندله سنگ آهن نیز با یک درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۱4 میلیون و ۴۰۳ هزار و ۶۷۲ تن رسید.

بالاترین میزان رشد نیز به گندله تولیدی فولاد خراسان اختصاص یافت که در مقایسه با چهارماهه ابتدایی سال 97 رشدی 70 درصدی داشت، بررسی چهارماهه فولاد سنگان خراسان در سال جاری نیز بیشترین کاهش به میزان 44 درصد را ثبت کرد.

در این گزارش واحدهای تولیدی فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، میدکو، چادرملو، فولاد خراسان، اپال پارسیان سنگان، گل گهر، فولاد سنگان خراسان و صبا نور موردبررسی قرار گرفتند.

در چهارماهه ابتدایی سال جاری میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی برابر با یک‌میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۵۸ تن بود که نشان از افتی 37 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 97 داشت. سنگ آهن سنگان و سنگ آهن مرکزی به ترتیب با 71 و 56 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، نقشی مؤثر درافت تولید این دوره را ایفا کردند.

درزمینهٔ سنگ آهن دانه‌بندی، سنگ آهن مرکزی، سنگان، چادرملو، میشدوان، مجتمع معادن سنگ آهن، فلات و صبا نور مموردبررسی قرار گرفتند که سنگ آهن میشدوان فاقد آمار تولید عنوان‌شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه صورت گرفت؛

تولید بیش از ۱۵ میلیون تن سنگ آهن

از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه صورت گرفت؛

تولید بیش از ۱۵ میلیون تن سنگ آهن

ارسال نظر