بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران:

لازمه عرضه سهام عدالت در بورس قانون مجلس است

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران: لازمه عرضه سهام عدالت در بورس قانون مجلس است. در حال حاضر مالکیت این سهام در اختیار شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی قرار دارد و برای عرضه در بورس باید از ساختار قبلی جدا شود.
کد خبر : ۱۹۴۸۴۹
لازمه عرضه سهام عدالت در بورس قانون مجلس است
به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی درخصوص عرضه سهام عدالت در بورس اظهار کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های اصل ۴۴ و کمیسیون اقتصادی در حال بررسی بوده و با مصوبه مجلس تصمیم نهایی صورت می‌گیرد.


وی افزود: لازمه عرضه سهام عدالت در بورس قانون مجلس است. در حال حاضر مالکیت این سهام در اختیار شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی قرار دارد و برای عرضه در بورس باید از ساختار قبلی جدا شود.


مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: طبق قانون دهک‌های اول و دوم درآمدی برای سهام عدالت مالک این سهام شده‌اند، اما برای این عرضه باید مکانیزم معاملاتی و ابزار‌ها مشخص شود.


صحرایی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد همه سهامداران این سهم وارد بازار سرمایه شوند، سامانه بورس پاسخگوی پذیرشاین سهامداران نخواهد بود. البته مهیاکردن زیرساخت‌های آن کار چندان پیچیده‌ای نیست. اما باید روش عرضه توسط مجلس مشخص شود.


وی تاکید کرد: این سهام باید به دو روش عرضه شود؛ اول روش مستقیم و دیگری به روش صندوق‌های قابل معامله بورسی موسوم به ETF که این شیوه عرضه مزایا و معیابی در پی دارد و باید روش عرضه را نمایندگان مجلس با همکاری دولت مشخص کنند.


مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران دررابطه با ارزش هر سهم یک میلیونی سهام عدالت بیان کرد: براساس گزارش‌های اعلام شده ارزش سهام یک میلیون تومانی عدالت به حدود ۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر