بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
در مقایسه با دوره مشابه سال قبل صورت گرفت؛

حرکت در لاین کُندرو جاده مخصوص

شرکت ایران خودرو بر اساس عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۸ مبلغ ۵۷.۹۹۸ میلیارد ریال درآمد داشته در در دوره مشابه سال گذشته ۶۶.۹۴ میلیارد درآمد کسب کرده بود.
کد خبر : ۱۹۵۰۰۸

 

کاهش ۱۲ درصد «خودرو»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از گزارش عملکرد ۳ماهه شرکت‌های ایران‌خودرو و انتشار آن می‌توان دریافت که طی این مدت شرکت شناسایی زیان بیش از ۱۷.۷۳۹ میلیارد ریالی، ثبت زیان‌انباشته‌ای ۹۸۳۶۹ میلیارد ریالی، ثبت هزینه مالی ۷.۳۶۹ میلیارد ریال را در کارنامه مالی خود دیده و همچون ماه‌های گذشته از لاین کندروی جاده مخصوص حرکت می‌کند.

شرکت ایران خودرو بر اساس عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۸ مبلغ ۵۷، ۹۹۸ میلیارد ریال درآمد داشته در در دوره مشابه سال گذشته ۶۶.۹۴ میلیارد درآمد کسب کرده بود و این یعنی حدود ۱۲ درصد کاهش درآمد.

این درحالی است که ایران خودرو در مدت مشابه سال قبل موفق به فروش ۱۰۷.۶۴۷ دستگاه انواع پژو به عنوان مهمترین تولیداتش و با نرخ متوسط ۳۱۸ میلیون ریال بوده، اما در عملکرد ۵ ماهه سال ۹۸ فروش این محصول ۸۵.۴۰۸ دستگاه با نرخ متوسط ۴۲۲ میلیون ریال است. در واقع افزایش نرخ نیز نتوانست به این شرکت خودروساز کمک کند تا سال مالی خوبی را در سایه افزایش نرخ داشته باشد.

همانگونه که در جدول نیز قابل مشاهده بوده کاهش بیش از ۲۸ درصدی مقادیر فروش ایران خودرو در ۵ ماهه ابتدایی سال، گویای شرایط بحرانی شرکت‌های خودرو ساز است.

کاهش ۱۲ درصدی درآمد «خودرو»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر