بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
تا دهم شهریورماه ادامه دارد؛

آغاز پذیرنویسی «دارا»

پذیرنویسی ۹۹ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری دارا الگوریتم جدید از چهارم شهریور ماه ۱۳۹۸ آغاز شده و به مدت ۵ روز کاری تا دهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۵۰۶۷

آغاز پذیرنویسی «دارا»

به گزارش بورس نیوز، در پی درج صندوق سرمایه‌گذاری دارا الگوریتم (قابل معامله_ با درآمد ثابت) با نماد «دارا» در تابلو ابزار‌های نوین مالی فرابورس، پذیرنویسی ۹۹ میلیون واحد این صندوق جدید از چهارم شهریور ماه ۱۳۹۸ آغاز شده و به مدت ۵ روز کاری تا دهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. معاملات ثانویه واحد‌های صندوق نیز در این بازار انجام خواهد گرفت.

شرکت سبدگردان الگوریتم و شرکت سرمایه‌گذاری آتی‌نگر سپهر ایرانیان به عنوان مؤسسان به ترتیب مدیر و بازارگردان این صندوق هستند. همچنین، متولی این صندوق موسسه حسابرسی همیار حساب و حسابرس آن نیز موسسه حسابرسی «بهراد مشار» است.

ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق ۱۰ هزار ریال بوده و سود صندوق به‌صورت روز شمار و ماهانه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت می­ شود.

رویکرد اصلی مدیر این صندوق، کاهش نوسانات بازدهی و ایجاد یک جریان درآمدی منظم و با ثبات برای سرمایه‌گذاران است؛ همچنین تمام تلاش آن معطوف به اتخاذ سیاست‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مدون با هدف ایجاد بازدهی بیشتر از نرخ سپرده بانکی برای سرمایه‌گذاران است.

برخورداری از نرخ سود روز شمار، عدم وجود نرخ شکست، نقدشوندگی بالای واحد‌های صندوق، امکان استفاده از واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق تا سقف ۶۵ درصد ارزش آن به عنوان وجه تضمین معاملات اعتباری در سبد‌های سرمایه‌گذاری و عدم محدودیت در کاهش یا افزایش مبلغ سرمایه‌گذاری در صندوق، از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق دارا الگوریتم به‌شمار می‌روند.

با توجه به آنکه بر اساس مقررات، اولین دوره تقسیم سود صندوق از روز آغاز فعالیت صندوق تا پایان ماه شمسی جاری است، به سرمایه‌گذارانی که در پذیره‌نویسی واحد‌های صندوق دارا الگوریتم شرکت می‌کنند، سود روز شمار دوره پذیره‌نویسی تا آغاز فعالیت صندوق نیز تعلق می‌گیرد و در نتیجه هزینه فرصتی متوجه سرمایه‌گذاران نخواهد شد.

سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌صورت آنلاین و یا از طریق شعب تمامی کارگزاری‌های دارای مجوز معاملات در فرابورس در سراسر کشور در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
سلام آیا می توان آهر ماه شمسی تسویه نمود؟(سهام های خود رو واگذار کرو)