بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

درخشش بورس در کورسوی سایر بازارها

با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و نرخ ارز و بازارهای جهانی و... به نظر می رسد امسال جذاب ترین و مهم ترین محرک بازار، افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۵۰۷۰

 

به گزارش بورس نیوز، در حالی که مدت ها است تب طلا و دلار فروکش کرده و نرخ ارز روند نزولی دارد و بازارهای مسکن هم با کمبود تقاضا دست و پنجه نرم می کند، بازار سرمایه اما پرقدرت پیش می تازد. شاخص کل امروز با پرش ۵۶۴۶واحدی، رکورد جدیدی ثبت کرد و وارد کانال ۲۷۴۸۷۲ واحدی شد.
با سفر دیروز وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه، بارقه هایی از امید در دل سه شکوفه زده و برخی خوشبین به کاهش فشار تحریم ها هستند.

درخشش بورس در کورسوی سایر بازارها/ تجدید ارزیابی دارایی ها، جذاب ترین اتفاق سال ۹۸

کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به توافق و لغو تحریم ها خوشبین نیستم و با توجه به بهانه تراشی های ترامپ، فعلا امید چندانی به معافیت تحریم های نفتی و کاهش فشارها وجود ندارد.

تجدید ارزیابی، جذاب ترین اتفاق سال ۹۸

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی مناسب ترین گزینه جهت سرمایه گذاری گفت: با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و نرخ ارز و بازارهای جهانی و... به نظر می رسد امسال جذاب ترین و مهم ترین محرک بازار، افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود.

هومن اضافه کرد: اگر چه بسیاری از سهم ها با در نظر گرفتن ارزش روز دارایی هایشان، کمتر از ارزش ذاتی معامله می شوند؛ اما وقتی شرکت ها اقدام به تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل می کنند، به نوعی اقدام به توزیع سود یا پاداش بین سهامداران کرده اند و افزایش تعداد سهم برای سهامداران جذابیت دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

خاطرات سال ۹۲ را در «بورس» تکرار نکنید

ارسال نظر