بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

خاطرات سال ۹۲ را در «بورس» تکرار نکنید

امروز بازار به نتایج جلسه وزیر امور خارجه کشورمان با مسئولین فرانسوی و احتمالاً سایر دیدار‌های صورت گرفته با سران کشور‌های G۷ در فرانسه نگاه ویژه‌ای خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۵۰۳۱

خاطرات سال ۹۲ را در بازار تکرار نکنید

سجاد عادلی، مدیرعامل کارگزاری بهمن، در ارزیابی معاملات روز دوشنبه بازارسرمایه به بورس‌نیوز گفت: بازار در انتظار مشخص شدن ابعاد اخبار سیاسی است.

وی ادامه داد: بهبود اوضاع سیاسی اثری دوگانه خواهد داشت چراکه از طرفی کاهش نرخ ارز، عاملی کاهنده برای بازار بوده که اگر از سطح روانی و تکنیکالی پایین‌تر بیاید، بازار عکس‌العمل نشان خواهد داد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به دیگر ابعاد کنش‌های سیاسی به بازارسرمایه اظهارکرد: از سوی دیگر، با چنین اقدامی ریسک بازار کاهش یافته و عاملی مثبت بر شرکت‌هایی است که تحت تأثیر تحریم‌ها، مجبور به کاهش حجم فروش یا تخفیف زیاد در نرخ فروش خود شده بودند؛ درواقع عکس‌العمل بازار وابسته به آن است که هرکدام از این عوامل به چه میزان اثرگذاری بر بورس کشور داشته باشند که البته برای هر شرکت این پارامتر می‌تواند متفاوت باشد.

مدیرعامل کارگزاری بهمن به آینده بازار نیز نیم‌نگاهی داشت و تصریح کرد: در بررسی کلی بازار می‌توان به این نتیجه رسید که سهم‌های بزرگ و بنیادی با رشد چندانی مواجه نشدند بنابراین میزان ریسک در بازارسرمایه کاهش‌یافته و اگر دلار به محدوده کمتر از ۱۱ هزار تومان نیز وارد شود، تنها ممکن است سهم‌های کوچک با ریزش و سقوط همراه شوند.

عادلی افزود: به‌صورت کلی اگر شرایط سیاسی تنها باعث کنترل ارز شود، ولی در عملکرد شرکت‌ها بهبودی صورت نگیرد، شاید تاریخ مجددا تکرار شود و خاطرات سال ۹۲ برای اهالی بازارسرمایه باردیگر به نمایش گذاشته شود؛ در این دوران به دلیل مسائل سیاسی، بازار ارز با کاهش مواجه شد اما شرکت‌ها در مسیر بهبود عملکرد خود گام برنداشتند و اثرات انتظاری این امر باعث رشد ناگهانی و سپس افت سنگین و رکود در بازار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما بازار با استفاده از تجربه دوره گذشته، با احتیاط بیشتری حرکت خواهد کرد و اینبار اخبار مثبت سیاسی، جهشی را در بازار ایجاد نخواهد کرد و آنچه مهم است اثر دلار در کوتاه‌مدت بر بازارسرمایه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

درخشش بورس در کورسوی سایر بازارها

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

درخشش بورس در کورسوی سایر بازارها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
فقط مدیریت درست خواهشا مسول بورس و همگئ همه چئ درست میشه من خودم ارتشئ ام امنیت همه با ما