بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با بورس‌‌نیوز عنوان کرد:

امتیاز‌های معافیتی ورود به بورس کالا

درخواست پذیرش کالای سولفات سدیم به میزان ۵۰۰۰ تن از سوی شرکت کارگزاری باهنر در تاریخ ۹۸/۰۲/۱۶ به بورس کالای ایران ارائه شد و در ۲۳۱ جلسه کمیته عرضه شرکت بورس کالای ایران مورخ ۹۸/۰۳/۸ موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و پذیرش آن در بازار فرعی به تصویب رسید. نهایتاً در تاریخ ۹۸/۰۳/۲۲ اولین عرضه این محصول به میزان ۹۰۲ تن باقیمت‌های ۲۲٫۱۰۹ ریال و ۲۲٫۰۵۹ معامله و فروخته شد.
کد خبر : ۱۹۵۱۵۲

برخورداری از امتیاز‌های معافیتی مهم‌ترین مزیت ورود به بورس کالا

 
 
 
علی رستمی، مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران در خصوص عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا به خبرنگار بورس نیوز گفت: برای اولین بار در خردادماه سال جاری، این شرکت به عرضه محصول سولفات سدیم در بورس کالا و در تابلوی فرعی و بعد از مدتی در تابلوی اصلی پرداخت.
 
شفافیت مهم ترین اصل عرضه در بورس کالا
وی به مزایای این امر اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اصل در عرضه، شفافیت بوده و هدف ما آن است که فعالیت‌های فروش، بازاریابی و فروش شفاف‌تر شود ضمن آنکه در دومین  هدف نیز باید اشاره داشت که قیمت‌گذاری واقعی و منصفانه باشد تا قیمتی که از تقابل عرضه و تقاضا تعیین شود و به‌اصطلاح دستوری نباشد؛ دیده‌شده، برخی محصولات به‌صورت چانه‌زنی و مذاکره‌ای و بخشی نیز از طریق سهمیه‌ای فروخته می‌شود که با ورود به بورس کالا قیمت‌گذاری‌ها، شفاف اعلام می‌شود.
 
بهره مندی از امتیازهای معافیتی
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: سومین و مهم‌ترین مزیت، معافیت‌هایی است که شرکت از آن برخوردار خواهد بود، با این اتفاق شرکت از امتیاز‌های معافیتی بهره‌مند‌می شود و به رونق بازار‌های بورس کشور نیز کمک شایانی خواهد شد.
رستمی به میزان عرضه محصول سولفات سدیم اشاره کرد و گفت: این محصول با ۳۰ درصد در تابلوی فرعی عرضه‌شده و در حال حاضر در تابلوی اصلی قرار دارد که به‌صورت دائمی و از شهریورماه صورت خواهدگرفت.
 
بازار روسیه هدف صادراتی ماست
مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران در پایان به برنامه‌های آتی شرکت اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: علاوه بر حضور در بورس کالا، برنامه دیگر این شرکت توسعه صادرات به بازار سرمایه در کشور روسیه است؛ عرضه محصول نمک صنعتی و نمک خوراکی در شمار بالا جزو برنامه‌های این شرکت است. دلیل انتخاب این کشور، بازاری با نرخ مصرف بالا و قیمتی مطلوب‌تر نسبت به سایر بخش‌های منطقه است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۱۰ درصدی نرخ فروش این شرکت؛

نرخ سولفات سدیم "شاملا" گران شد

در پی انتخاب پیمانکار این شرکت معدنی؛

"شاملا" کارخانه می سازد

روند رو به صعود این سهم تکرارپذیر است؛

یکه‌تازی «شاملا» با طعم انحصار

ارسال نظر