بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
ادامه عملکرد نگران‌کننده این بانک در سال جاری؛

اظهارات عجیب مدیران بانک بنفش‌پوش

این بانک در ۳ ماهه ابتدایی سال مالی ۱۳۹۷، زیان خالصی معادل ۱.۹۸۱ میلیارد ریال را روانه سامانه کدال کرد که با توجه به تحقق ۵.۶۸۳ میلیارد ریال زیان‌انباشته شرکت در این دوره باید منتظر ماند و دید امسال قرار است این بانک از چه محلی زیان بانک در انتهای سال را کاهش دهد.
کد خبر : ۱۹۵۳۱۷

ادامه عملکرد نگران‌کننده «ونوین» در سال جاری/ دنده معکوس این بانک در مسیر سودسازی


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از پایان ضعیف بانک اقتصاد نوین در سال ۱۳۹۷ و شناسایی بیش از ۱۹۷۸ میلیارد ریال زیان خالص و شناسایی بیش از ۱۹۸۱ میلیارد ریال زیان خالص در عملکرد ۳ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸، حالا نوبت گزارش ناامیدکننده و متاثرکننده عملکرد مرداد ماه این بانک رسیده تا وضعیت وخیم این بانک را بیش از پیش نمایان سازد.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، کسری ۱.۷۶۸ میلیارد ریال در مرداد ماه و بیش از ۶.۰۳۱ میلیارد ریال در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ این بانک از محل عملیات بانکی گواهی بر ادامه روند زیاندهی این بانک در سال جاری است.


ادامه عملکرد نگران‌کننده «ونوین» در سال جاری/ دنده معکوس این بانک در مسیر سودسازی

بر خلاف اظهارات عجیب مدیران این بانک در گزارش عملکرد ماهیانه که عدم شناسایی درآمد‌های وجه التزام برای مطالبات معوق را عاملی برای تعدیلات آتی سودآوری دانسته‌اند، لازم به ذکر است این بانک در ۳ ماهه ابتدایی سال مالی ۱۳۹۷، زیان خالصی معادل ۱.۹۸۱ میلیارد ریال را روانه سامانه کدال کرد که با توجه به تحقق ۵.۶۸۳ میلیارد ریال زیان‌انباشته شرکت در این دوره باید منتظر ماند و دید امسال قرار است این بانک از چه محلی زیان بانک در انتهای سال را کاهش دهد.


آنچه در خصوص نحوه گزارشدهی بانک‌ها کاملا مشهود است، اعتبار پایین گزارشات میاندوره حسابرسی نشده بوده چرا که در سال‌های اخیر گزارشات حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت‌ها است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر