بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۹۳ درصد زعفران با کیفیت بالای جهان در استان خراسان رضوی تولید شده و این محصول از اصلی‌ترین محصولات صادراتی ایران بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی پایدار برای بسیاری از افراد فرصت‌های اشتغال ایجاد کرد.
کد خبر : ۱۹۵۴۴۵

۹۳ درصد زعفران با کیفیت بالای جهان در خراسان رضوی

به گزارش بورس نیوز، حمید بنایی اظهار کرد: ۹۳ درصد زعفران با کیفیت بالای جهان در استان خراسان رضوی تولید شده و این محصول از اصلی‌ترین محصولات صادراتی ایران بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی پایدار در این صنعت برای بسیاری از افراد و جوانان فرصت‌های اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد که در این زمینه تدوام تولید صادراتی در محصولی همچون زعفران نیازمند توسعه صنایع تبدیلی کارآمد و اصولی است.


وی افزود: مجلس این آمادگی را دارد که اگر برای عرضه و توسعه معاملات محصولات کشاورزی در بورس نیاز به تنقیح و بازنگری و اصلاح در برخی قوانین وجود دارد این اقدام را انجام دهد که حمایت از بورس کالا نشان‌دهنده حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان خواهد بود.


نماینده مردم گناباد و بجستان در خانه ملت ادامه داد: با مطرح شدن بحث عرضه زعفران در بورس کالا و آغاز معاملات این محصول شاهد ایجاد انگیزه در میان زعفران کاران هستیم، زیرا به واسطه بورس این امیدواری به کشاورز داده شده که می‌تواند محصول تولیدی خود را با قیمت واقعی به فروش برساند و دیگر ناچار به عرضه با قیمت پایین در بازار و به واسطه‌ها نیست.

بنایی ادامه داد: پس از عرضه موفق زعفران در بورس، زیره نیز در صف ورود به بورس قرار گرفت و در حال حاضر معاملات این دو محصول با حجم مناسبی پیگیری می‌شود. همچنین قرارداد آتی و آپشن زعفران در بورس کالا راه‌اندازی شده که باید کشاورزان آموزش ببینند تا از این مسیر بتوانند قیمت محصول شان را بیمه کنند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بدون شک با فرهنگسازی و آشنایی کشاورزان نسبت به مزایای ابزار‌های مالی در سال‌های آینده می‌توانیم شاهد معامله عمده کشاورزان به خصوص جوانان در قرارداد‌های آتی و آپشن زعفران و زیره باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره گروه شرکت های سحرخیز خبر داد:

محلی امن برای نگهداری طلای سرخ

ارسال نظر