بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کارشناس بازار سرمایه گفت: خریدوفروش سهام نیاز به تخصص و مکانیسم خاصی دارد و به نظر می‌رسد دولت در این مقطع نتوانسته، روش دیگری را اتخاذ کند.
کد خبر : ۱۹۵۴۴۶

خریدوفروش سهام نیاز به تخصص دارد

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا مهرآور، در این باره که حدود ده میلیون نفر می‌توانند با فروش سهام عدالت خود، به پول نقد برسند، اظهار کرد: کاش دولت چنین شیوه‌ای را اتخاذ نمی‌کرد و بورس و سهام کارخانه‌ها را وارد این چالش نمی‌کرد.


وی افزود: دولت خبر داده که قرار است سهام عدالتی که به دو دهک جامعه یعنی افرادی که عضو کمیته امداد و یا بهزیستی هستند و تعداد آن‌ها حدود ۱۰ میلیون نفر بوده را آزاد کند تا آن‌ها بتوانند سهام خود را بفروشند. 


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: خریدوفروش سهام نیاز به تخصص و مکانیسم خاصی دارد و به نظر می‌رسد دولت در این مقطع نتوانسته، روش دیگری را اتخاذ کند. اما به هرحال تعدادی از مردم این سهام را خواهند فروخت و برخی نیز از این موضوع سوءاستفاده خواهند کرد. مانند دلالان که در همه فعالیت‌های اقتصادی حضور دارند و بورس را هم از آفت خود بی نصیب نگذاشته‌اند. آن‌ها به یقین در این عرصه‌های حساس وارد خواهند شد تا سهام عدالت افراد را خریداری کنند و همین باعث خواهد شد تا قیمت آن سهام در تابلو بورس پایین بیاید.
مهرآور گفت: باید آن دسته از مردم که قرار است سهام عدالت خود را به فروش برسانند قبل از اقدام از افراد خبره مشاوره بگیرند و تحت تأثیر فضا و حتی شایعات تصمیم به خریدوفروش سهام عدالت نگیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر