بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
دستورالعمل جدید بازارپایه در جلسات متعدد هیات مدیره فرابورس ایران مطرح و به تصویب رسیده است. در این راستا نیز هیات مدیره از اقدامات مدیرعامل فرابورس حمایت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۵۵۰۰

تغییرات جدید در بازار پایه با نظر کل بازار صورت گرفت

به گزارش بورس نیوز، محمدحسن ابراهیمی رئیس هیات مدیره فرابورس درخصوص پیرو تغییرات جدید دستورالعمل بازار پایه و تغییرات دامنه نوسان اظهار کرد: بی‌شک، هرچقدر دامنه نوسان نامتناسب باشد، امکان سفته‌بازی روی سهم بیشتر است. بر این اساس به هر میزان که سهم کوچکتر باشد، امکان سفته‌بازی در آن افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین سفته‌بازان بدون در نظر گرفتن شرایط بنیادی سهم، ترجیح می‌دهند که دامنه نوسان سهم‌ها بالاتر باشد، زیرا این امکان برایشان فراهم‌تر است.

وی افزود: افرادی که با تحلیل اقدام به خرید سهم در بازارسرمایه می‌کنند و به سهام بنیادی توجه بیشتری دارند، توجه زیادی به دامنه نوسان ندارند، بلکه با دید بلندمدت و از منظر افزایش ارزشی که روی سهام می‌گیرند و همچنین DPS به انجام معاملات می‌پردازند.

رئیس هیات مدیره فرابورس ادامه داد: عده‌ای از سفته‌بازان، بی‌دلیل برخی از سهم‌های کوچک را به طور حبابی افزایش می‌دهند و افرادی که در بازار اطلاع از بنیاد سهم ندارند با پیروی کورکورانه از آن‌ها در بسیاری مواقع متضرر می‌شوند.

ابراهیمی بیان کرد: اعمال تغییرات جدید در بازار پایه فرابورس با هماهنگی و نظرخواهی از کل بازار اتفاق افتاد و شرکت فرابورس با فعالان مختلف ازجمله سهامداران فعال شرکت‌های بازارپایه، صاحب نظران بازار سرمایه، کانون کارگزاران، کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرد که در نهایت چکیده نظرات آن‌ها در قالب پیشنهادات به سازمان بورس و سپس شورای عالی بورس ارایه شد.

وی در خصوص مقاومت‌های موجود در اجرایی شدن این دستورالعمل و کاهش دامنه نوسان اظهار کرد: این تصمیم در بلند مدت به نفع سهامداران است.

رئیس هیات مدیره فرابورس ایران خاطرنشان کرد: هدف بازار سرمایه تخصیص بهینه منابع و قیمت‌گذاری منصفانه بوده و درنظر داشته باشید که منابع در بازار سرمایه محدودند و باید فضایی فراهم کنیم تا شرکت‌هایی که در اقتصاد تاثیرگذار هستند هم بتوانند از این منابع استفاده کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: قیمت بسیاری از سهم‌های پایه واقعی نیست و در صورت ادامه روند فعلی، حتی در میان مدت، ضرر زیادی به افراد بی‌اطلاع (و تابعین سیگنال فروشان و حباب‌سازان) در بازار سرمایه وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: اجازه دهیم دستورالعمل جدید اجرا شود. گذشت زمان نشان خواهد داد که اجرای دستورالعمل جدید به نفع کل بازار سرمایه است.

رییس هیات مدیره فرابورس ایران در پایان اظهار کرد: دستورالعمل جدید بازارپایه در جلسات متعدد هیات مدیره فرابورس ایران مطرح و به تصویب رسیده است. در این راستا نیز هیات مدیره از اقدامات مدیرعامل فرابورس حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت وگو با بورس نیوز؛

اصلاح بازار پایه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت وگو با بورس نیوز؛

اصلاح بازار پایه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
بدن شک کاهش ریسک خوب است ولی سوالی که مطرح است اینه که زیانی که الان من کردم مقصرش کیست چرا من باید این زیان را متقبل بشوم من در بازاری که قوانین قبلی را داشت سرمایه گذاری نمودم چرا الان ؟ چرا این همه دیر ؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
خلنت بازار پایه بود کنتور سازی ناظر چکار مکند