بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
مدیر پرتفوی و سهام «تیپیکو» خبر داد:

افزایش سرمایه شرکت از سود انباشته

نماد شرکت‌های داروسازی شهیدقاضی و شیرین دارو که دارای سودآوری مناسب و عملکردهای مطلوب هستند؛ در سال جاری و به‌زودی از بازار پایه به بازار اول یا دوم فرابورس انتقال خواهند یافت.
کد خبر : ۱۹۵۵۲۴

به گزارش بورس نیوز، مجمع عادی سالانه تی‌پی‌کو با تقسیم سود مناسب ۹۴ درصدی و همچنین خبرهای مثبت منتشر شده در مجمع، با اقبالی بسیار خوب از طرف خریداران همراه بود و در چند روز متوالی شاهد صف خرید این هلدینگ بودیم.


اعظم هنردوست، مدیر پرتفوی و امور سهام تی‌پی‌کو در خصوص وضعیت فعلی و برنامه های آتی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین بیان کرد:
شرکت‌های زیر مجموعه تی‌پی‌کو امسال را که سال «تولید ملی» نام گرفته، به یکی از درخشان‌ترین سال‌های حیات دارویی کشور بدل خواهند کرد، زیرا هم‌اکنون روی پروانه ساخت حدود ۱۲۰ محصول جدید کار می‌کنند که خبرهای آن به‌زودی اعلام خواهد شد.


«افزایش سرمایه»
به‌زودی در تی‌پی‌کو افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهیم داشت. امسال از سود انباشته ۹۸، افزایش سرمایه‌ خواهیم داشت که جزئیات آن از طریق سامانه کدال منتشر خواهد شد.


«محصولات جدید»
محصولات جدید دارویی شرکت‌های گروه دارویی تامین در پایان سال ۱۳۹۹، از ۳۸۰ عنوان خواهد گذشت. ۱۲۰ محصول جدید دارویی در راه است.

«افزایش نرخ»
افزایش نرخ محصولات دارویی را هم با توجه به افزایش هزینه‌های عوامل تولید و عدم تخصیص ارز  ۴۲۰۰ تومانی پیشاروی داریم؛ که بر تامین بخشی عمده از مواد اولیه مصرفی امسال برخی شرکت‌ها اثر گذاشته و در سه ماهه چهارم سال، روی برخی از اقلام شرکت‌های زیر مجموعه، اعمال، و این مساله، تاثیراتی مثبت بر سودآوری شرکت‌ها خواهد داشت.

«کاهش دوره وصول مطالبات»
اتفاق مثبت دیگر امسال این بود که خوشبختانه شرکت‌های زیرمجموعه توانستند هزینه‌های مالی و دوره وصول مطالبات خود را هم کاهش دهند.

 

«ناو سهم»
معیار اصلی در بررسی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نظیر تی‌پی‌کو، نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها (P/NAV) است، با رشد فروش و بهبود عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه و به‌تبع آن رشد قیمتی آن‌ها در بازار سرمایه، این نسبت برای تیپیکو زیر ۶۰ درصد است که این هم به‌نوبه خود، موجب ارزندگی و جذابیت بالای این سهم در بین سرمایه‌گذاران شده است.

 

«۳ شرکت زیرمجموعه در آستانه عرضه اولیه»
شرکت‌هایی که در سال‌جاری و تاکنون از مجموعه ما وارد بازار سرمایه عرضه اولیه شده‌اند (تولید ژلاتین کپسول ایران، دارویی ره‌آورد تامین و پخش هجرت) بازدهی بسیار مناسبی را برای سهامداران در پی داشتند، لذا به‌زودی سه شرکت دیگر را هم وارد بازار سرمایه خواهیم کرد. شرکت توزیع داروپخش حداکثر تا پایان شهریور ۹۸ وارد بازار سرمایه خواهد شد؛ و دو شرکت دیگرمان هم در ابتدای پاییز.


«انتقال #دقاضی و #دشیری به بازار بالاتر»
همچنین، علاوه بر عرضه‌های اولیه سرمایه‌گذاری دارویی تامین، نماد شرکت‌های داروسازی شهیدقاضی و شیرین دارو که دارای سودآوری مناسب و عملکردهای مطلوب هستند؛ در سال جاری و به‌زودی از بازار پایه به بازار اول یا دوم فرابورس انتقال خواهند یافت.


«تاثیر حذف ارز دولتی دارو»
حذف احتمالی دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، می‌تواند اتفاقی مثبت در صنعت داروی کشور به حساب آید، و باعث ایجاد چشم‌اندازهای روشن برای این صنعت خواهد بود؛ در صورت حذف ارز دولتی از زنجیره دارو، انتظار می‌رود که با افزایش حجم ریالی فروش و ثبات حاشیه سود خالص شرکت‌ها، مجدداً با افزایش سودآوری آن‌ها مواجه شویم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر