بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
در 5 ماه گذشته صورت گرفت؛

رشد ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مثبت بودن تراز تجاری کشور، حاصل تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان غیرنفتی بوده و رشد وزنی صادرات غیرنفتی حدود ۳۰ درصد بوده که در خور توجه است.
کد خبر : ۱۹۵۶۵۱

رشد ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند اظهار کرد: در پنج ماه گذشته شاهد برگشت شیب صعودی تورم نقطه به نقطه و ماهانه و نیز حفظ تراز مثبت تجاری کشور بوده‌ایم.

وی افزود: مثبت بودن تراز تجاری کشور، حاصل تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان غیرنفتی بوده و رشد وزنی صادرات غیرنفتی حدود ۳۰ درصد بوده که در خور توجه است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: از دیگر مسائل امیدوارکننده در اقتصاد کشور می‌توان به رشد ۲۸ درصدی پروانه بهره‌برداری صنایع در پنج ماهه سال جاری، رشد بیش از پنج درصدی بورس و اوراق بهادار در اولین ماه تابستان نسبت به تیر ماه سال گذشته و افزایش مصرف برق بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را از جمله دیگر نکات امیدوارکننده اقتصاد کشور خواند.

وی تاکید کرد: امسال بعد از چندین سال، شاهد ترسالی در کشور بودیم و همین باعث رشد تولید در بخش کشاورزی شد. همچنین با تزریق‌هایی که از سوی صندوق توسعه ملی صورت گرفته می‌توانیم  آثار مثبت آن رفته رفته در اقتصاد شاهد باشیم.

وزیر اقتصاد گفت: بازگشت بیش از ۸ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات به کشور در پنج ماه اخیر را مرهون بحث‌های مطروحه و تصمیمات شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی خواند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بررسی آمار گمرک نشان می دهد؛

بیش از ۷۰ میلیون تن صادرات غیرنفتی کشور

از سوی وزیر اقتصاد انجام شد؛

انتصاب رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی

ارسال نظر