بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

دولت به دنبال خصوصی‌سازی واقعی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت از ابتدا سعی داشت تا خصوصی‌سازی به صورت واقعی انجام شود و یکی از آسیب‌های خصوصی‌سازی مقاومت‌های منطقه‌ای بوده است.
کد خبر : ۱۹۵۴۴۳

دولت از ابتدا سعی داشت تا خصوصی‌سازی به صورت واقعی انجام شود

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند، اظهار کرد: درخصوص سالم‌سازی و فعال‌سازی در حوزه خصوصی‌سازی اهتمام ویژه داریم. در این بحث فرآیند‌های قیمت‌گذاری براساس روال قانونی صورت گرفته، اما در بحث خصوصی‌سازی نباید چوب حراج به بیت‌المال زد.


وی افزود: دولت از ابتدا سعی داشت تا خصوصی‌سازی به صورت واقعی انجام شود و یکی از آسیب‌های خصوصی‌سازی مقاومت‌های منطقه‌ای بوده است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در زمینه واگذاری ها، تعاونی سهامی عام را فراگیر می‌کنیم. بانک‌ها نیاز به تحول اساسی داشته و در این زمینه، برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد برای تحول نظام بانکی را تا آخر هفته برای رئیس جمهور ارسال خواهیم کرد.

دژپسند بیان کرد: برنامه واگذاری شرکت‌های تابعه بانک‌ها را به رئیس جمهور تقدیم کردیم. در زمینه بهسازی هیات مدیره بانک‌ها حداقل یک عضو از ۵ عضو باید ۳۵ ساله باشد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قانونمندسازی و جلوگیری از فرار مالیاتی به طور ویژه در دستور کار بوده و برای کسانی که فرار مالیاتی دارند، جریمه‌های سنگینی را در نظر گرفتیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر