بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
رشد هزینه‌ها از رول‌های کارتخوان این شرکت چاپ شد؛

افزایش درآمد‌ها همراه با افزایش بهای تمام شده

به نظر نمی‌رسد این شرکت عملکرد معقولی در مقایسه با سال گذشته داشته باشد و این نکته در صورت‌های مالی این شرکت و در قالب عملکرد ضعیف درآمد‌های موبایلی و اینترنتی شرکت نیز کاملا مشهود است.
کد خبر : ۱۹۵۶۸۰

افزایش درآمد‌های این شرکت همراه با افزایش بهای تمام شده/ افزایش در حدود ۸۳۰ میلیارد ریالی درآمد‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، افزایش در حدود ۱۹۵ میلیارد ریالی سود ناخالص را در مقایسه مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، افزایش هزینه‌های مالی منجر به کاهش سود خالص این شرکت شد.

بر اساس گزارش عملکرد ۶ ماهه حسابرسی شده منتشره از سوی شرکت پرداخت الکترونیک سامان، این شرکت کاهشی ۴ درصدی سودآوری را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده که البته بخش عمده‌ای از این تعدیل منفی به دلیل افزایش در حدود ۱۰۵ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی و ۳۴ میلیارد ریالی مالیات است.

افزایش درآمد‌های این شرکت همراه با افزایش بهای تمام شده/ افزایش در حدود ۸۳۰ میلیارد ریالی درآمد‌ها

افزایش درآمد‌های این شرکت که البته با افزایش بهای تمام شده نیز همراه بوده است، افزایش در حدود ۸۳۰ میلیارد ریالی درآمد‌های حاصل از دستگاه‌های کارتخوان و همچنین افزایش در حدود ۷۲۰ میلیارد ریالی سایر درآمد‌های ناشی از pos است.

با این وجود به نظر می‌رسد مشکلات مربوط به افزایش چشمگیر مبالغ خرید دستگاه‌های کارتخوان به دلیل افزایش نرخ ارز، افزایش هزینه‌های سربار نظیر هزینه‌های رول‌های کاغذی و ممانعت بانک مرکزی از برخی کارتخوان‌ها تا حدود زیادی افزایش کارمزد‌های این شرکت‌های را به دلیل تورم به وجود آمده جبران کند.

با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد این شرکت عملکرد معقولی در مقایسه با سال گذشته داشته باشد و این نکته در صورت‌های مالی این شرکت و در قالب عملکرد ضعیف درآمد‌های موبایلی و اینترنتی شرکت نیز کاملا مشهود است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هوای خوش کیش در فضای این شرکت؛

"سپ" کوتاه نمی‌آید

ارسال نظر