بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
ثبت درآمد‌های تلفیقی ۷.۵۰۰میلیارد ریالی؛

امکان بررسی جزئیات سودآوری امکانپذیر نیست

درآمد‌های تلفیقی شرکت از محل فروش سنگ آهن در سال گذشته به بیش از ۷.۵۰۰ میلیارد ریال رسیده که بیش از نیمی از این درآمد از محل فروش صادراتی محقق شده است.
کد خبر : ۱۹۵۷۲۵

درآمد‌های تلفیقی «واحیا» بیش از ۷.۵۰۰ میلیارد ریال

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنایع و معادن احیا سپاهان در سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص ۳.۸۳۳ میلیارد ریالی شده است.

سود آوری این شرکت پذیرفته شده در بازار پایه فرابورس نسبت به سال مالی قبل افزایش ۲۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. رشد سودآوری شرکت به دلیل افزایش سود سهام دریافتی از شرکت‌های زیرمجموعه و فرعی شرکت است.

متاسفانه با توجه به عدم ارائه ریز سود سرمایه‌گذاری کسب شده شرکت در یادداشت‌های پیوست امکان بررسی جزئیات سودآوری شرکت از محل سود سهام دریافتی امکانپذیر نیست.

شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت عمدتا در بخش‌های مربوط به استخراج و فروش سنگ آهن، سنگ منگنز و مواد کلسینه فعالیت دارند. همچنین شرکت‌های دیگر زیر مجموعه در بخش فعالیت‌های خدمات فنی و مهندسی و حمل و نقل فعالیت دارند.

درآمد‌های تلفیقی شرکت از محل فروش سنگ آهن در سال گذشته به بیش از ۷.۵۰۰ میلیارد ریال رسیده که بیش از نیمی از این درآمد از محل فروش صادراتی محقق شده است. با توجه به اعمال ۲۵ درصد عوارض صادراتی بر ماده اولیه سنگ آهن به نظر می‌رسد که شاهد کاهش درآمد‌های صادراتی شرکت از محل فروش سنگ آهن به بازار‌های جهانی در سال مالی جاری باشیم.

درآمد‌های تلفیقی «واحیا» بیش از ۷.۵۰۰ میلیارد ریال

جمع سود انباشته شرکت با لحاظ کردن سود سال جاری به بیش از ۵.۴۰۰ میلیارد ریال رسیده و بنابر گفته‌های مسئولین شرکت، قرار است با توجه به وضعیت مناسب مالی شرکت، این شرکت در بازار‌های بورس یا فرابورس پذیرش شود.

همچنین لازم به ذکر است، سود تلفیقی کسب شده گروه در سال مالی گذشته به ۵.۲۹۶ میلیارد ریال رسیده که این سود در سال مالی قبل از آن کمتر از ۲.۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر