بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
سرپرست معاونت امور صنایع وزرات صمت خبرداد:

سامانه توان ایران راهکاری برای استفاده حداکثری از توان تولید ملی

سامانه توان ایران راهکاری برای استفاده حداکثری از توان تولید ملی
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از تشکیل میزدوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و نخستین میز صنعت برق و الکترونیک درآینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: در راستای اجرای قانون استفاده حداکثری از توان تولید ملی، سامانه‌ای به نام توان ایران با محوریت بهم رسانی نیاز‌ها و توانمندی‌های صنعتی طراحی و به صورت آزمایشی رونمایی شده است.
کد خبر : ۱۹۵۹۱۶

به گزارش بورس نیوز، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، گفت: تلاش برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خود اتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی از مهمترین سیاست های معاونت امور صنایع در سال جاری است.

وی افزود: هدف از پیاده سازی این نهضت، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش استحکام و توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت دار است.

صادقی نیارکی در ادامه به ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان تولید ملی و رونمایی از سامانه توان ایران اشاره وخاطرنشان کرد: این سامانه در راستای اجرای این قانون و بهم رسانی نیازها و توانمندی های صنعتی، معدنی و... در کشور ایجاد و بستر را برای توسعه تولید ایرانی دارای مشابه خارجی فراهم خواهد کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، افزود: آیین نامه اجرایی این قانون با محوریت مرکز توسعه ساخت داخل در حال پیگیری است و با همکاری سایر نهادها، پیش‌نویس این آیین نامه آماده خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، تصریح کرد: این میز تخصصی نیز به زودی با محوریت تشکل های تخصصی در صنعت قطعه سازی کشور برگزار خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha