بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از تشکیل میزدوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و نخستین میز صنعت برق و الکترونیک درآینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: در راستای اجرای قانون استفاده حداکثری از توان تولید ملی، سامانه‌ای به نام توان ایران با محوریت بهم رسانی نیاز‌ها و توانمندی‌های صنعتی طراحی و به صورت آزمایشی رونمایی شده است.
کد خبر : ۱۹۵۹۱۶

به گزارش بورس نیوز، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، گفت: تلاش برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خود اتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی از مهمترین سیاست های معاونت امور صنایع در سال جاری است.

وی افزود: هدف از پیاده سازی این نهضت، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش استحکام و توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت دار است.

صادقی نیارکی در ادامه به ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان تولید ملی و رونمایی از سامانه توان ایران اشاره وخاطرنشان کرد: این سامانه در راستای اجرای این قانون و بهم رسانی نیازها و توانمندی های صنعتی، معدنی و... در کشور ایجاد و بستر را برای توسعه تولید ایرانی دارای مشابه خارجی فراهم خواهد کرد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، افزود: آیین نامه اجرایی این قانون با محوریت مرکز توسعه ساخت داخل در حال پیگیری است و با همکاری سایر نهادها، پیش‌نویس این آیین نامه آماده خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، تصریح کرد: این میز تخصصی نیز به زودی با محوریت تشکل های تخصصی در صنعت قطعه سازی کشور برگزار خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر