بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
جهش فنر‌های این قطعه‌ساز؛

آیا خوش‌بینی کار دست «خزر» می‌دهد

با توجه به پوشش نه چندان مطلوب درآمدها، «خزر» پا پس نکشیده و باور به تحقق ارقام بالا از فروش محصولات خود دارد. آیا این قطعه‌ساز توان شناسایی این میزان درآمد را دارد یا خیر؟!
کد خبر : ۱۹۵۹۹۹

آیا خوش‌بینی کار دست «خزر» می‌دهد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «فنرسازی زر» در آخرین روز‌های سال۹۷ اقدام به افزایش سرمایه کرد تا سال ۹۸ را با سرمایه حدود ۸۰۰ میلیارد ریالی سپری کند.

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه، این شرکت پیش‌بینی کرده با ورود سرمایه جدید به سود خالص ۶۹ میلیارد ریالی در سال جاری دست یابد.

آیا خوش‌بینی کار دست «خزر» می‌دهد

نگاهی به عملکرد «خزر» در ۵ ماهه گذشته از سال جاری حکایتی دیگر را روایت می‌کند.

این قطعه‌ساز در ۵ ماهه اول سال جاری، ۲۱۹ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده که معادل ۲۶ درصد رقم پیش‌بینی شده در گزارش قبلی است.

«خزر» در گزارش توجیهی افزایش سرمایه مبلغ فروش ۷۰۰ میلیارد ریال لحاظ شده اما؛ در گزارش ۳ ماهه نخست، برآورد کرده در پایان سال ۹۸ بتواند به درآمد ۸۵۷ میلیارد ریالی دست یابد. به عبارتی، با وجود عقب ماندن از پیش‌بینی‌ها، نه تنها کوتاه نیامده، بلکه ادعای تحقق درآمد‌های بالاتر را نیز دارد.

آیا خوش‌بینی کار دست «خزر» می‌دهد

حال با توجه به روند کنونی، آیا توان شناسایی این میزان درآمد را دارد یا خیر، علامت سوال بزرگی را به‌وجود آورده است!

در نظرسنجی آبسیم پلاس در خصوص معاملات «خزر» تعداد سهامدارانی که گزینه فروش را انتخاب کردند بیش از خریداران این سهم بودند.

آیا خوش‌بینی کار دست «خزر» می‌دهد

نگاهی به تابلوی معاملات این سهم در بیستمین روز مرداد ماه حاکی از صف آرایی ۲۳۱ خریدار در مقابل ۲۰۵ فرشنده است که در نتیجه آن، قیمت هر سهم «خزر» اندکی بیش از یک درصد رشد را تجربه کرد.

این سهم در معاملات روز جاری پرتقاضا ظاهر شد و پس از ثبت حجم معاملات جالب توجه، به صف خرید رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مهر سرخ نظرسنجی بر قوانین بازار پایه؛

وقتی انتظارات برآورده نشد

تخم مرغ‌های این شرکت در یک سبد؛

کارت‌های «فن آوا» شارژ نمی‌شوند

ارسال نظر