بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
مدیر مالی «شپنا» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر مثبت افزایش قیمت نفت بر سودآوری پالایشی‌ها

افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ دلاری نفت خام قطعا اثر مثبت با اهمیتی بر سودآوری پالایشی ها خواهد داشت.
کد خبر : ۱۹۶۱۷۹

اثر مثبت افزایش قیمت نفت بر سودآوری پالایشی ها

به گزارش بورس نیوز بعد از حمله پهبادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت. اگرچه التهاب بازار نفت با فروش حداکثری ذخایر نفت آمریکا تا حدی فروکش کرد؛ اما گفته می شود بازسازی تاسیسات نفتی عربستان زمان بر بوده و این اتفاق سبب کاهش عرضه ۳ تا ۵ میلیون بشکه نفت در روز خواهد شد. بعضی تحلیلگران معتقدند کاهش ۳ میلیون بشکه ای نفت، می تواند قیمت نفت را حتی تا محدوده ۱۰۰ دلار افزایش دهد. افزایش قیمت نفت، افزایش قیمت فرآورده‌های پالایشی را هم به دنبال خواهد داشت.

واکنش بازار سرمایه ما به این خبر اما مثبت بود و نمادهای پالایشی سبزپوش بودند. لیدر این گروه «شپنا» است که در ۳ ماهه به ازای هر سهم ۸۷۲ ریال محقق کرده و افزایش سرمایه ۲۲۰ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه را هم در دست انجام دارد.

مهدی صرامی مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر افزایش قیمت نفت بر سودآوری پالایشی ها بیان کرد: افزایش قیمت نفت خام بر سودآوری پالایشگاه ها اثر مستقیم دارد. اگر طبق پیش بینی ها قیمت نفت خام افزایش ۱۰ تا ۱۲ دلاری داشته باشد، اثر این افزایش قیمت بر رشد سودآوری پالایشی ها قطعا بااهمیت خواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با وضعیت سود پالایشی ها در ۳ ماهه دوم سال گفت: احتمالا آنچه در ۳ ماهه اول محقق شده بود در ۳ ماهه دوم نیز تکرار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تحقق زیان «شپنا» برای ۳ ماهه پایانی ۹۸

آیا سهامداران پالایشگاهی نقره داغ می‌شوند

صدور مجوز افزایش سرمایه «شپنا»؛

سرمایه شرکت ۱۵۷ درصد افزایش می‌یابد

ارسال نظر