بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
تحولات سیاسی منطقه در کنار تسویه اعتباری کارگزاری‌ها بار منفی سنگینی را بر دوش شاخص‌های بازار سهام گذاشت اما؛ باز هم در این بین سهم‌هایی همچون «کبورس» و «غنوش» در چنین شرایطی پا پس نکشیدند.
کد خبر : ۱۹۶۳۶۵

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بورس تهران در آخرین هفته شهریور ماه در حالی کار خود را با رشد ۴۵۰۰ واحدی شاخص کل آغاز کرده بود، در آخرین روز هفته رکوردشکنی کرد اما؛ این بار از نوع منفی.

بر این اساس، شاخص کل در روز گذشته بیش از ۷۹۰۰ واحد از صعود خود در طول هفته را پس گرفت و عقب‌نشینی کرد. در مجموع، دماسنج بازار سرمایه این هفته را با افت ۲ درصدی به پایان رساند.

«نوش» شیرین در هتل‌های «کوثر»

به طور کلی، در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد قیمت حدود ۳۳درصدی در نماد «کبورس» بودیم و لقب پربازده‌ترین سهم هفته به سهمی از گروه فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط تعلق گرفت.
دو سهم «رنیک» و «غنوش» به صورت مشترک جایگاه دوم را از این حیث از آن خود کردند و نزدیک به ۲۸ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کردند.

«گکوثر» نیز با رشد قیمت ۲۷ درصدی، کام همراهان خود را شیرین کرد.

«نوش» شیرین در هتل‌های «کوثر»

در آن سوی معاملات، بازار سرمایه آن روی خود را به سهامداران «ثعتما» نشان داد و حدود ۱۹درصد از ارزش این شرکت کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، «خفنر» نیز با افت قیمت ۱۵درصدی دومین سهم زیان‌ده هفته جاری بود و «وساخت» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

«نوش» شیرین در هتل‌های «کوثر»

در هفته‌ای که گذشت تنها ۱۱ صنعت با رشد شاخص مواجه شدند و باقی صنایع تحت تأثیر شرایط پرعرضه بازار رو به نزول گام برداشتند.

بر اساس بررسی‌های آبسیم، صنعت «چاپ و انتشار» عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و توانست ۱۸درصد بر رقم شاخص خود بیافزاید.

صنایع «پیمانکاری صنعتی» و «زراعت» در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند و برخلاف شاخص کل و بسیاری از صنایع، در مجموع حال و روز خوشی داشتند.

«نوش» شیرین در هتل‌های «کوثر»

نگاهی به صنایع زیان‌ده هفته حاکی از آن است که «استخراج نفت گاز جز اکتشاف» افت ۱۳درصدی داشت و خود را به عنوان زیان‌ده‌ترین صنعت آخرین هفته شهریور ماه معرفی کرد. «عمده فروشی» ۱۰درصد و «سایر حمل و نقل» ۹درصد عقب‌نشینی داشته‌اند.

«نوش» شیرین در هتل‌های «کوثر»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهترین صنایع بورسی را بشناسید؛

«چاپ» بازدهی در گروه «محصولات چرمی»

سهامداران در «کرمان» پایکوبی کردند؛

پربازده‌ترین و زیان‌ده‌ترین‌های نیمه نخست سال

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سال مالی تمام کارگزاری ها پایان شهریور نیست!

ارسال نظر